ФОРМУВАННЯ КРЕАТИВНОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ У ГЛОБАЛЬНОМУ ІНФОРМАЦІЙНОМУ СЕРЕДОВИЩІ

Автор(и)

  • Віталіна Куриляк ТНЕУ
  • Богдан Літовченко Університет митної справи та фінансів, м. Дніпро,

Ключові слова:

Креативна економіка, органістична система, організаційна культура, креативна організація, віртуальна організація, комплексність організації, цілісність організації, органічна культура.

Анотація

Розвинуто поняття організації як органістичної системи з огляду на виклики креативної економіки. Обґрунтовано, що у майбутньому ідеальна креативна  організація  з  високим  рівнем  інформатизації  представлятиме  собою певний симбіоз органічної  і анархічної культури. Визнано, що з виникненням віртуальних  організацій  традиційні  елементи  організаційної  культури  втрачають  своє  значення,  а  інформаційні  технології  створюють можливості  для спілкування  та взаємодії  незалежно від відстані  і  кордонів. Вказано, що основу  функціонування  віртуальних  організацій  становить  їх  адаптивність  та трансферабельність.  Виокремлено  основні  вимоги  креативної  економіки  до менеджменту організації: проактивність, стратегічне бачення,  інноваційність, ініціація ризику, моделювання, експеримент та винахідливість, підтримка координації  діяльності  незалежних  структурних  підрозділів.  Запропоновано модель  типів  організацій,  яка  має  відображати  їхню  органістичну  природу, стратегічне бачення і ставлення до ризику. Виокремлено основні бар’єри, які обмежують здатність організації до креативності: відсутність інноваційної організаційної культури та брак професійних ризик-менеджерів і аналітиків. Зазначено, що ці риси ще не стали органічно притаманними креативним організаціям, що потребує розробки відповідних моделей бізнесової культури.

 

Посилання

Акофф Р. Планирование будущего корпорации / Р. Акофф. - М. : Прогресс, 1985. - 320 с.

Ансофф И. Стратегическое управление / И. Ансофф. - М. : Экономика, 1989. - 519 с.

Друкер П. Ф. Задачи менеджмента в ХХІ веке : уч. пособ. / П. Ф. Друкер -М. : Вильямс, 2000. - 272 с.

Кредісов А. І. Менеджмент в історичному розвитку як теорія / А. І. Кредісов. - К. : Знання України, 2009. - 515 с.

Osborn E. Risk Management Made Easy / Е. Osborn. - BookBoon. Premium, 2012. - Р. 65.

Pugh D. S. Writers on Organizations / D. S. Pugh, D. J. Hickon. - PENGUIN BOOKS, 1989. - 234 p.

Kilmann R. Corporate Culture: Managing the Intangible Style of Corporate Life May Be the Key to Avoiding Stagnation / R. Kilmann // Psychology Today. - 1985. - № 19 (4). - P. 62-68.

Price J. L. Organizational Effectiveness: An Inventory of Propositions / J. L. Price. - Homewwod, IL. : Richard D. Irwin, 1968. - Р. 26.

Холл Р. Х. Организации: структуры, процессы, результаты / Х. Р. Холл. -СПб. : Питер, 2001. - 512 с.

De Witte K.. Organizational Culture: Critical Questions for Researches and Practitioners / K. De Witte, J. Van Muijen // European Journal of Work and Organizational Psychology. - 1999. - № 8 (4). - Р. 583-595.

Wspoldzialanie Rywalizacja. Wybrane zagadnia z psychologii kierowania. -Lublin : Towarzystwo Naukowe KUL, 2008. - 226 p.

Гарет Морган. Теория организационных метафор [Электронный ресурс] / Гарет Морган. - Режим доступа : http://ibcm.biz/Nauchnye-stati/2011-03-27-16-52-16.html.

Pennings J. W. On the Nature of New Technology as Organizational Innovation / J. W. Pennings. - Cambridge, MA : Ballinger, 1987. - 520 p.

Холл Р. Х. Организации: структуры, процессы, результаты / Р. Х. Холл. -СПб. : Питер, 2001. - С. 317-318; Pennings J. W. On the Nature of New Technology as Organizational Innovation / J. W. Pennings. - Cambridge, MA : Ballinger, 1987. - Р. 6.

Джусов О. А. Інноваційний розвиток світової економіки: інвестиційний аспект : моногр. / О. А. Джусов, Н. П. Мешко [та ін.]. - Донецьк : Юго-Восток, 2009. - 278 с.

Building a Solid IT Foundation in any Economy. Windows PC Imaging - The ONE Fundamental of Systems Management.White Paper Series. - 9 p. PC Lifecycle Management: Boosting Productivity and IT Efficiency / Intel IT Best Practices Enterprise Mobility and Mobile Business PC July 2012. - 10 p.

Литовченко Б. Стратегический менеджмент / Б. Литовченко, М. Толс. -Кишинев : EUBAM, 2013. - 102 c.

Hofstede G. The Business of International Business is Culture / G. Hofstede // International Business Review. - 1994. - Vol. 3, No. 1. - Р. 9-11; Osborn E. Risk Management Made Easy / E. Osborn. - BookBoon. Premium, 2012. -Р. 41-42.

##submission.downloads##

Опубліковано

25.10.2017

Як цитувати

Куриляк, Віталіна, і Богдан Літовченко. «ФОРМУВАННЯ КРЕАТИВНОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ У ГЛОБАЛЬНОМУ ІНФОРМАЦІЙНОМУ СЕРЕДОВИЩІ». Журнал європейської економіки, вип. 16, вип. 2, Жовтень 2017, с. 193-06, https://jeej.wunu.edu.ua/index.php/ukjee/article/view/922.

Номер

Розділ

МІЖНАРОДНА ЕКОНОМІКА

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають

1 2 > >>