БЕНЧМАРКІНГОВІ МЕТОДИ УПРАВЛІННЯ КОНКУРЕНЦІЄЮ У СВІТОВІЙ ЕКОНОМІЦІ
Ключові слова:
Бенчмаркінг, бенчмаркінг знань, взаємодопомога, той, що відстає, довіра, змагальність, індивідуальний бенчмаркінг, кодекс правил проведення бенчмаркінгу, конкуренція, лідерство, партнерський бенчмаркінг, передовий досвід, спосіб мислення, суперництво.Анотація
Розроблено методи формування, розвитку і поширення відносин взаємної допомоги в умовах сучасної конкуренції. Розкрито зміст категорії бенчмаркінгу та її історичні корені. Показано роль бенчмаркінгу для постсоціалістичних країн, економіка яких перебуває на початковому етапі створення власної моделі «ривку навздогін». Розвинуто точку зору, за якою для подолання традиційної ідеології конкуренції треба вийти за межі суто економічних відносин і перейти до сфери етики. Значну увагу приділено використанню моделі досконалості в системі стандартів, зокрема міжнародних. Автори вважають, що в діяльності з виявлення передового досвіду не можна обмежуватися лише аналізом процесу і результату, потрібно вивчати також спосіб мислення індивідуума, команди чи нації як складової мотиваційного механізму. Бен- чмаркінг потребує формування системи, яка забезпечує задоволення інтересів як тих, що відстають, так і лідерів, тобто виграш для всіх. Значною мірою це завдання вирішується в рамках партнерського бенчмаркінгу, що є особливо ефективним в умовах створення інноваційних мереж співпраці та клас¬терів. В основу відносин суперництва і взаємодопомоги має закладатися досягнення високого рівня довіри між партнерами.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).