ЗАРОДЖЕННЯ КРЕАТИВНОЇ ШКОЛИ МЕНЕДЖМЕНТУ: РЕТРОСПЕКТИВНИЙ АНАЛІЗ

Автор(и)

  • Богдан Літовченко Університет митної справи та фінансів, м. Дніпро

Ключові слова:

Креативна екоа, креативний менеджмент, принципи ефективного (продуктивного) управління, креативна школа менеджменту, принципи креативного менеджменту, моральна відповідальність менеджменту.

Анотація

Зазначено, що виникнення і розвиток креативної економіки у сучасному глобалізаційному соціумі ставить виклики теорії та практиці, класичним поглядам на менеджмент. Вказано, що метою дослідження є визначення основних принципів креативного менеджменту для сучасної організації. Обґрунтовано, що для досягнення поставленої мети вирішуються завдання аналізу характеристик креативної організації в історичній ретроспективі на основі поглядів класиків теорії та практики управління і становлення в умовах глобального середовища креативного менеджменту як інструменту ефективності побудови нової соціально-економічної системи. Наголошено, що креативний менеджмент розглядається у контексті синергії творчості, інновацій і моральності бізнесу.

 

Посилання

Флорида Р. Креативный клас: люди, которые меняют будущее / Р. Флорида. - М. : Изд. дом «Классика XXI», 2007. - С. 432.

Линднер П. Креативные индустрии: от теоретических моделей к реальным проектам [Электронный ресурс] // П. Линднер. - Режим доступа : http://www.hse.ru

Куриляк В. Є. Креативна економіка як нова парадигма постіндустріальної цивілізації / В. Є. Куриляк, М. А. Живко, Б. В. Літовченко // Вісник Академії митної служби України. Серія : Економіка. - 2013. - № 2 (50). - С. 92-98.

Глобалізація і безпека розвитку : моногр. / О. Г. Білорус, М. О. Гончаренко, Д. Г. Лук’яненко та ін. ; [керівник авт. кол. і наук. ред. О. Г. Білорус] ; НАН України, Ін-т світ. екон. і міжнар. відносин, Київ. нац. екон. ун-т ; Міжнар. ін-т глобалістики. - К. : КНЕУ, 2001. -С. 733.

Продіус О. І. Креативний менеджмент як запорука сучасного ефективного управління / О. І. Продіус // Економіка: реалії часу. - 2012. - № 3-4 (4-5). -С. 67-72.

Дорошенко О. С. Креативна економіка в парадигмі глобального розвитку / О. С. Дорошенко // Вісник Тернопільського національного економічного університету. - 2010. - Вип. 5-2. - С. 76-82. - (Серія «Економічні науки»).

Галахова Т. О. Креативні індустрії: теоретично-методологічні підходи вивчення / Т. О. Галахова // Науковий вісник Херсонського державного університету. - 2014. - № 9. - С. 9-13.

Літовченко Б. В. Глобалізація та моральна відповідальність менеджменту / Б. В. Літовченко, В. Є. Куриляк // Журнал європейської економіки. -2015. - Т. 14, № 2. - С. 109-127.

Літовченко Б. В. Креативна школа менеджменту для креативної економіки: виклик часу чи ілюзія / Б. В. Літовченко // Економічний дискурс : міжнар. зб. наук. праць. - 2015. - Вип. 4. - С. 5-10.

Кредісов А. І. Менеджмент в історичному розвитку як теорія / А. І. Кредісов. - К. : Знання України, 2009. - С. 515.

Энциклопедия мудрости. - М. : Буколика : РОССА, 2007. - С. 814.

Litovchenko B. Development of the Theory and Practice of Management: Metaphysics vs Physics / В. Litovchenko // Journal of European Economy. -2012. - Vol. 11, № 4. - Р. 381-401.

Наука управляти: з історії менеджменту. Хрестоматія : навч. посіб. / упо-ряд. І. О. Слєпцов ; [пер. з рос. Л. І. Козій, М. І. Матрохіна, П. Л. Пироженко]. - К. : Либідь, 1993. - С. 304.

Emerson H. The Twelve Principles of Efficiency / Н. Emerson. - [Third Printing]. - N. Y. : The Engineering Magazine Co., 1913.

Toffler A. The Third Wave / А. Toffler. - N. Y., 1980. - Р. 531.

Myrdal G. Value Judgement and Income Distribution / G. Myrdal. - N. Y. 1981. - Р. 581.

Щелканов С. В. Двенадцять принципов производительности / С. В. Щел-канов, Г. Эмерсон ; [науч. ред. В. С. Кардаш]. - 2-е изд. - М. : Экономика, 1992. - С. 216.

Безант А. Эзотеричность христианства (или малые истории) [Электронный ресурс] / А. Безант ; [пер. с англ. С. Писаревой]. - Режим доступа : http://Koob.ru58.

Володин М. Советский «кентавр» - Петр Капица [Электронный ресурс] / М. Володин // Первая крымская информационно-аналитическая газета. -2011. - № 378. - 17-23.06. - Режим доступа : www.lk.com.ua/.

Горелов О. Петр Капица - жить по совести [Электронный ресурс] / О. Горелов. - Режим доступа : http://www.rus-gall.livejournal.com/6277.html.

Горелов О. Петр Капица [Электронный ресурс] / О. Горелов // Chief Time. - 2014. - № 39. - Сентяб. - Режим доступа : http://www.chief-time.ru/people/list/petr_kapitsa_/.

Pugh D. S. Writers on Organizations / D. S. Pugh, D. J. Hickon. - L. : Penguin Books, 1989.- Р. 234.

Shaw W. H. Business Ethics / W. H. Shaw. - Wadsworth Publishing Co. Bermont, California. - Р. 400.

Компанієць В. В. Сутність корпоративної соціальної відповідальності: базові підходи західної наукової думки / В. В. Компанієць // Вісник Хмельницького національного університету. - 2013. - Т. 1, № 4. - С. 250-251.

Літовченко Б. В. Глобалізація і розвиток відповідальності національного менеджменту / Б. В. Літовченко // Вісник економічної науки України. -2015. - № 2 (29). - С. 47-52.

Porter M. Summary of the Theory of Competitive Advantage / М. Porter // Marcic D. Management International / D. Marcic, Sh. Pufler. - West Publishing, 1994. - Р. 460.

Соціальна відповідальність бізнесу: розуміння та впровадження. - К. : КІТ, 2005. - С. 30.

Porter M. Strategy and Society: the Link between Competitive Advantages and Corporate Social Responsibility / М. Porter, М. Kramer // Harvard Business Review. - 2006. - Vol. 84, № 12. - Р. 78-92.

##submission.downloads##

Опубліковано

17.10.2017

Як цитувати

Літовченко, Богдан. «ЗАРОДЖЕННЯ КРЕАТИВНОЇ ШКОЛИ МЕНЕДЖМЕНТУ: РЕТРОСПЕКТИВНИЙ АНАЛІЗ». Журнал європейської економіки, вип. 15, вип. 4, Жовтень 2017, с. 369-85, https://jeej.wunu.edu.ua/index.php/ukjee/article/view/892.

Номер

Розділ

ЕКОНОМІЧНА ТЕОРІЯ