ЗАРОДЖЕННЯ КРЕАТИВНОЇ ШКОЛИ МЕНЕДЖМЕНТУ: РЕТРОСПЕКТИВНИЙ АНАЛІЗ
Ключові слова:
Креативна екоа, креативний менеджмент, принципи ефективного (продуктивного) управління, креативна школа менеджменту, принципи креативного менеджменту, моральна відповідальність менеджменту.Анотація
Зазначено, що виникнення і розвиток креативної економіки у сучасному глобалізаційному соціумі ставить виклики теорії та практиці, класичним поглядам на менеджмент. Вказано, що метою дослідження є визначення основних принципів креативного менеджменту для сучасної організації. Обґрунтовано, що для досягнення поставленої мети вирішуються завдання аналізу характеристик креативної організації в історичній ретроспективі на основі поглядів класиків теорії та практики управління і становлення в умовах глобального середовища креативного менеджменту як інструменту ефективності побудови нової соціально-економічної системи. Наголошено, що креативний менеджмент розглядається у контексті синергії творчості, інновацій і моральності бізнесу.
Посилання
Флорида Р. Креативный клас: люди, которые меняют будущее / Р. Флорида. - М. : Изд. дом «Классика XXI», 2007. - С. 432.
Линднер П. Креативные индустрии: от теоретических моделей к реальным проектам [Электронный ресурс] // П. Линднер. - Режим доступа : http://www.hse.ru
Куриляк В. Є. Креативна економіка як нова парадигма постіндустріальної цивілізації / В. Є. Куриляк, М. А. Живко, Б. В. Літовченко // Вісник Академії митної служби України. Серія : Економіка. - 2013. - № 2 (50). - С. 92-98.
Глобалізація і безпека розвитку : моногр. / О. Г. Білорус, М. О. Гончаренко, Д. Г. Лук’яненко та ін. ; [керівник авт. кол. і наук. ред. О. Г. Білорус] ; НАН України, Ін-т світ. екон. і міжнар. відносин, Київ. нац. екон. ун-т ; Міжнар. ін-т глобалістики. - К. : КНЕУ, 2001. -С. 733.
Продіус О. І. Креативний менеджмент як запорука сучасного ефективного управління / О. І. Продіус // Економіка: реалії часу. - 2012. - № 3-4 (4-5). -С. 67-72.
Дорошенко О. С. Креативна економіка в парадигмі глобального розвитку / О. С. Дорошенко // Вісник Тернопільського національного економічного університету. - 2010. - Вип. 5-2. - С. 76-82. - (Серія «Економічні науки»).
Галахова Т. О. Креативні індустрії: теоретично-методологічні підходи вивчення / Т. О. Галахова // Науковий вісник Херсонського державного університету. - 2014. - № 9. - С. 9-13.
Літовченко Б. В. Глобалізація та моральна відповідальність менеджменту / Б. В. Літовченко, В. Є. Куриляк // Журнал європейської економіки. -2015. - Т. 14, № 2. - С. 109-127.
Літовченко Б. В. Креативна школа менеджменту для креативної економіки: виклик часу чи ілюзія / Б. В. Літовченко // Економічний дискурс : міжнар. зб. наук. праць. - 2015. - Вип. 4. - С. 5-10.
Кредісов А. І. Менеджмент в історичному розвитку як теорія / А. І. Кредісов. - К. : Знання України, 2009. - С. 515.
Энциклопедия мудрости. - М. : Буколика : РОССА, 2007. - С. 814.
Litovchenko B. Development of the Theory and Practice of Management: Metaphysics vs Physics / В. Litovchenko // Journal of European Economy. -2012. - Vol. 11, № 4. - Р. 381-401.
Наука управляти: з історії менеджменту. Хрестоматія : навч. посіб. / упо-ряд. І. О. Слєпцов ; [пер. з рос. Л. І. Козій, М. І. Матрохіна, П. Л. Пироженко]. - К. : Либідь, 1993. - С. 304.
Emerson H. The Twelve Principles of Efficiency / Н. Emerson. - [Third Printing]. - N. Y. : The Engineering Magazine Co., 1913.
Toffler A. The Third Wave / А. Toffler. - N. Y., 1980. - Р. 531.
Myrdal G. Value Judgement and Income Distribution / G. Myrdal. - N. Y. 1981. - Р. 581.
Щелканов С. В. Двенадцять принципов производительности / С. В. Щел-канов, Г. Эмерсон ; [науч. ред. В. С. Кардаш]. - 2-е изд. - М. : Экономика, 1992. - С. 216.
Безант А. Эзотеричность христианства (или малые истории) [Электронный ресурс] / А. Безант ; [пер. с англ. С. Писаревой]. - Режим доступа : http://Koob.ru58.
Володин М. Советский «кентавр» - Петр Капица [Электронный ресурс] / М. Володин // Первая крымская информационно-аналитическая газета. -2011. - № 378. - 17-23.06. - Режим доступа : www.lk.com.ua/.
Горелов О. Петр Капица - жить по совести [Электронный ресурс] / О. Горелов. - Режим доступа : http://www.rus-gall.livejournal.com/6277.html.
Горелов О. Петр Капица [Электронный ресурс] / О. Горелов // Chief Time. - 2014. - № 39. - Сентяб. - Режим доступа : http://www.chief-time.ru/people/list/petr_kapitsa_/.
Pugh D. S. Writers on Organizations / D. S. Pugh, D. J. Hickon. - L. : Penguin Books, 1989.- Р. 234.
Shaw W. H. Business Ethics / W. H. Shaw. - Wadsworth Publishing Co. Bermont, California. - Р. 400.
Компанієць В. В. Сутність корпоративної соціальної відповідальності: базові підходи західної наукової думки / В. В. Компанієць // Вісник Хмельницького національного університету. - 2013. - Т. 1, № 4. - С. 250-251.
Літовченко Б. В. Глобалізація і розвиток відповідальності національного менеджменту / Б. В. Літовченко // Вісник економічної науки України. -2015. - № 2 (29). - С. 47-52.
Porter M. Summary of the Theory of Competitive Advantage / М. Porter // Marcic D. Management International / D. Marcic, Sh. Pufler. - West Publishing, 1994. - Р. 460.
Соціальна відповідальність бізнесу: розуміння та впровадження. - К. : КІТ, 2005. - С. 30.
Porter M. Strategy and Society: the Link between Competitive Advantages and Corporate Social Responsibility / М. Porter, М. Kramer // Harvard Business Review. - 2006. - Vol. 84, № 12. - Р. 78-92.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).