ФОРМУВАННЯ КРЕАТИВНОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ У ГЛОБАЛЬНОМУ ІНФОРМАЦІЙНОМУ СЕРЕДОВИЩІ
Ключові слова:
Креативна економіка, органістична система, організаційна культура, креативна організація, віртуальна організація, комплексність організації, цілісність організації, органічна культура.Анотація
Розвинуто поняття організації як органістичної системи з огляду на виклики креативної економіки. Обґрунтовано, що у майбутньому ідеальна креативна організація з високим рівнем інформатизації представлятиме собою певний симбіоз органічної і анархічної культури. Визнано, що з виникненням віртуальних організацій традиційні елементи організаційної культури втрачають своє значення, а інформаційні технології створюють можливості для спілкування та взаємодії незалежно від відстані і кордонів. Вказано, що основу функціонування віртуальних організацій становить їх адаптивність та трансферабельність. Виокремлено основні вимоги креативної економіки до менеджменту організації: проактивність, стратегічне бачення, інноваційність, ініціація ризику, моделювання, експеримент та винахідливість, підтримка координації діяльності незалежних структурних підрозділів. Запропоновано модель типів організацій, яка має відображати їхню органістичну природу, стратегічне бачення і ставлення до ризику. Виокремлено основні бар’єри, які обмежують здатність організації до креативності: відсутність інноваційної організаційної культури та брак професійних ризик-менеджерів і аналітиків. Зазначено, що ці риси ще не стали органічно притаманними креативним організаціям, що потребує розробки відповідних моделей бізнесової культури.
Посилання
Акофф Р. Планирование будущего корпорации / Р. Акофф. - М. : Прогресс, 1985. - 320 с.
Ансофф И. Стратегическое управление / И. Ансофф. - М. : Экономика, 1989. - 519 с.
Друкер П. Ф. Задачи менеджмента в ХХІ веке : уч. пособ. / П. Ф. Друкер -М. : Вильямс, 2000. - 272 с.
Кредісов А. І. Менеджмент в історичному розвитку як теорія / А. І. Кредісов. - К. : Знання України, 2009. - 515 с.
Osborn E. Risk Management Made Easy / Е. Osborn. - BookBoon. Premium, 2012. - Р. 65.
Pugh D. S. Writers on Organizations / D. S. Pugh, D. J. Hickon. - PENGUIN BOOKS, 1989. - 234 p.
Kilmann R. Corporate Culture: Managing the Intangible Style of Corporate Life May Be the Key to Avoiding Stagnation / R. Kilmann // Psychology Today. - 1985. - № 19 (4). - P. 62-68.
Price J. L. Organizational Effectiveness: An Inventory of Propositions / J. L. Price. - Homewwod, IL. : Richard D. Irwin, 1968. - Р. 26.
Холл Р. Х. Организации: структуры, процессы, результаты / Х. Р. Холл. -СПб. : Питер, 2001. - 512 с.
De Witte K.. Organizational Culture: Critical Questions for Researches and Practitioners / K. De Witte, J. Van Muijen // European Journal of Work and Organizational Psychology. - 1999. - № 8 (4). - Р. 583-595.
Wspoldzialanie Rywalizacja. Wybrane zagadnia z psychologii kierowania. -Lublin : Towarzystwo Naukowe KUL, 2008. - 226 p.
Гарет Морган. Теория организационных метафор [Электронный ресурс] / Гарет Морган. - Режим доступа : http://ibcm.biz/Nauchnye-stati/2011-03-27-16-52-16.html.
Pennings J. W. On the Nature of New Technology as Organizational Innovation / J. W. Pennings. - Cambridge, MA : Ballinger, 1987. - 520 p.
Холл Р. Х. Организации: структуры, процессы, результаты / Р. Х. Холл. -СПб. : Питер, 2001. - С. 317-318; Pennings J. W. On the Nature of New Technology as Organizational Innovation / J. W. Pennings. - Cambridge, MA : Ballinger, 1987. - Р. 6.
Джусов О. А. Інноваційний розвиток світової економіки: інвестиційний аспект : моногр. / О. А. Джусов, Н. П. Мешко [та ін.]. - Донецьк : Юго-Восток, 2009. - 278 с.
Building a Solid IT Foundation in any Economy. Windows PC Imaging - The ONE Fundamental of Systems Management.White Paper Series. - 9 p. PC Lifecycle Management: Boosting Productivity and IT Efficiency / Intel IT Best Practices Enterprise Mobility and Mobile Business PC July 2012. - 10 p.
Литовченко Б. Стратегический менеджмент / Б. Литовченко, М. Толс. -Кишинев : EUBAM, 2013. - 102 c.
Hofstede G. The Business of International Business is Culture / G. Hofstede // International Business Review. - 1994. - Vol. 3, No. 1. - Р. 9-11; Osborn E. Risk Management Made Easy / E. Osborn. - BookBoon. Premium, 2012. -Р. 41-42.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).