ФОРМУВАННЯ КОНЦЕПЦІЇ ГОСТИННОСТІ В ІННОВАЦІЙНОМУ МАРКЕТИНГУ ПОСЛУГ РЕСТОРАННИХ ПІДПРИЄМСТВ
Ключові слова:
Гостинність, європейські стандарти продуктів харчування, інноваційний маркетинг, маркетинг-мікс ресторанних послуг, молекулярна кухня, ресторанне господарство.Анотація
Розглянуто сутність концепції гостинності в іноваційному маркетингу ресторанних підприємств. Концепція гостинності випливає з концепції маркетингу взаємовідносин і має власну сферу застосування, пов’язану з доброзичливим прийомом та якісним обслуговуванням гостей (клієнтів) ресторанів, готелів, круїзних лайнерів, казино, курортів, пансіонатів, мотелі, хостелів тощо. Охарактеризовано два сучасні напрямки розвитку сфери гостинності, а саме: гостинність у напрямку забезпечення гостей житлом та зручностями (готельне господарство) та гостинність у напрямку надання розваг та харчування (ресторанне господарство). Здійснено класифікацію європейських національних кухонь та розглянуто молекулярну кухню, під якою розуміють модну тенденцію в кулінарії, що об’єднує різні страви з незвичайними властивостями і комбінаціями компонентів.
Посилання
Актуальні проблеми розвитку харчових виробництв, ресторанного та готельного господарств і торгівлі [Текст] : тези доп. всеукр. наук.-практ. конф. молодих учених і студ., 25 квіт. 2012 р. : у 4 ч. / [редкол.: О. І. Черевко та ін.] ; Харк. облдержадмін., Харк. держ. ун-т харчування та торгівлі. - Х. : хДуХТ, 2012. Ч. 1 : Секції 1-6. - 2012. - 152 с.
Актуальні проблеми розвитку харчових виробництв, ресторанного та готельного господарств і торгівлі [Текст] : тези доп. всеукр. наук.-практ. конф. молодих учених і студ., 25 квіт. 2012 р. : у 4 ч. / [редкол.: О. І. Черевко та ін.] ; Харк. облдержадмін., Харк. держ. ун-т харчування та торгівлі. - Х. : ХДУХТ, 2012. Ч. 2 : Секції 7-16. - 2012. - 134 с.
Актуальні проблеми та перспективи розвитку туристичного і готельно-ресторанного бізнесу в Запорізькому регіоні [Текст] : монографія / [М. В. Бєлікова та ін. ; за заг. ред. проф. В. М. Зайцевої] ; Запоріз. нац. техн. ун-т. - Запоріжжя : ЛІПС, 2012. - 399 с.
Актуальні проблеми харчової промисловості та ресторанного господарства. Сучасні питання підготовки кадрів [Текст] : матеріали І Всеукр. наук.-практ. конф., 12-13 квіт. 2012 р., м. Луганськ / Держ. закл. «Луган. нац. ун-т ім. Тараса Шевченка», Ін-т торгівлі, обслуговуючих технологій і туризму, Харк. держ. ун-т харчування та торгівлі, Укр. інж.-пед. акад. ; [голов. ред. Д. П. Крамаренко]. - Луганськ : ДЗ «ЛНУ ім. Тараса Шевченка», 2012. - 221 с.
Андрущенко Г. І. Гостинність як одна із перших форм прояву людської довіри // Соціальні технології: актуальні проблеми теорії та практики. -2011. - № 52. - 245 с.
Архіпов В. В. Організація ресторанного господарства : навч. посіб. /
Архіпов В. - 2-ге вид. - К. : ЦУЛ, 2010. - 280 с.
Воронин И. Н. Организация ресторанного бизнеса [Текст] : учеб. пособие / И. Н. Воронин ; Тавр. нац. ун-т им. В. И. Вернадского, Севастоп. экон.-гуманит. ин-т, каф. туризма. - 2-е изд. - Симф. : Ариал, 2012. - 191 с.
Гарбар Г. А. Гостинність в соціокультурній сфері туризму як головний предмет філософського аналізу // Гілея. - 2011. - № 9. - 360 c.
Краснокутська Н. В. Інноваційний менеджмент : навч. посіб. - К. : КНЕУ, 2008. - 504 с.
Русавська В. А. Гостинність в українській побутовій культурі ХІХ ст.: ав-тореф. - К., 2007. - 19 с.
Сало Я. М. Організація обслуговування населення на підприємствах ресторанного сервісу. Ресторанна справа [Текст] : навч. посіб./ Ярослав Миколайович Сало. - 2-ге вид., допов. - Л. : Афіша, 2011. - 404 с.
Сборник технологических карт на блюда и кулинарные изделия для заведений ресторанного хозяйства [Текст] / [авт.-сост. А. М. Беляева]. - 2-е изд., испр. - К. : А. С. К. : Игнатекс-Украина, 2012. - 1247 с.
Скрипко Т. О. Менеджмент готельно-ресторанного господарства [Текст] : навч. посіб. / Скрипко Т. О., Ланда О. О. ; Укоопспілка, Львів. комерц. акад. - Л. : Вид-во Львів. комерц. акад., 2012. - 299 с.
Смирнов И. Г. Логистика в ресторанном бизнесе [Текст] / И. Г. Смирнов // Логистика: проблемы и решения. - 2009. - Ноябрь-декабрь (№ 6). - С. 79.
Ткачова С. С. Особливості конкуренції в ресторанному бізнесі /С.С. Ткачова // Вісник Донецького інституту туристичного бізнесу. - 2011. -№ 15. - 312 с.
Топольник В. Г. Управління якістю продукції та послуг в готельно-ресторанному господарстві [Текст] : навч. посіб. для студ. вищ. навч. закл., які навчаються за напрямом підготов. «Готельно-ресторанна справа» / В. Г. Топольник ; Донец. нац. ун-т економіки і торгівлі ім. М. Туган-Барановського, каф. орг. та упр. якістю ресторан. госп-ва. - Донецьк : ДонНУЕТ, 2011. -391 с.
Торгівля та готельно-ресторанний бізнес: інноваційний розвиток в умовах глобалізації [Текст] : тези доп. Всеукр. наук.-практ. конф., у 2 ч. / [редкол.: О. І. Черевко (відп. ред.) та ін.] ; Голов. упр. освіти і науки Харк. облдержадмін. [та ін.]. - Х. : ХДУХТ, 2012. Ч. 1. - 2012. - 278 с.
Трайно В. М. Маркетингове управління споживачами послуг підприємств ресторанного господарства [Текст] : автореф. дис. ... канд. екон. наук : 08.00.04 / Трайно Вікторія Миколаївна ; Вищ. навч. закл. Укоопспілки «Полтав. ун-т економіки і торгівлі». - Полтава, 2012. - 20 с.
Gadomska O. Formation of the market of European cuisine in Ukraine: abstracts of papers of VI International Conference for Young Scientists and Students [«Innovational Processes of Economic, Social and Cultural Development: Domestic and Foreign Experiences»]. - 225 р.
Regulation (ec) of the european parliament and of the council: no 178/2002. -Official Journal of the European Communities, 2002. - 24 p.
Extreme Innovation How the World’s Best Restaurant Stays on Top [Електронний ресурс]. - Режим доступу : http://unclutteredwhitespaces.com/ 2010/09/innovation/Html.
Kotler P., Keller K. Marketing Management, 14/E. - New Jersey : Prentice Hall, 2012. - 815 p.
Kotler P., Bowen J., Makens J. Marketing for Hospitality & Tourism, 5/E. -New Jersey : Prentice Hall, 2010. - 720 p.
Molecular Gastronomy [Електронний ресурс]. - Режим доступу : http://en.wikipedia.org/wiki/Molecular_gastronomy.
Webster New International Dictionary [Електронний ресурс]. - Режим доступу : http://www.merriam-webster.com/dictionary/hospitality.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).