СТРАТЕГІЯ ЕКОНОМІЧНОЇ ДИПЛОМАТІЇ ДЛЯ ВІДНОВЛЕННЯ ПІСЛЯ СПОВІЛЬНЕННЯ ГЛОБАЛІЗАЦІЇ («СЛОВБАЛІЗАЦІЇ»)

Автор(и)

Ключові слова:

Глобалізація, словбалізація, протекціонізм, економічна дипломатія, агентства з просування експорту (АПЕ).

Анотація

Досліджено перехід від глобалізації до її більш обмеженої моделі, яка називається «повільна стабілізація» або «словбалізація», в контексті найбільшого виклику економічній дипломатії. Визначено проблеми глобалізації, окреслено її можливі причини та наслідки та розглянуто можливість повернення до всебічного протекціонізму як вияву економічної дипломатії національних економічних систем в умовах глобалізації та «словбалізації». Новизна цієї роботи полягає у трактуванні економічної дипломатії як інструменту підтримки економічного відновлення в унікальному пандемічному контексті, сприянні визначення національної та міжнародної політики для створення розвинутої мережі, яка зможе об’єднати уряд, посольства, консульства, агентства, установи, компанії та домогосподарства для досягнення ефективної співпраці. Зроблено висновок, що економічна дипломатія загалом, а також агентства з просування експорту заохочують стимулювання експорту та зростання торгівлі. Виявлено, що стратегія економічної дипломатії є рушієм відновлення і може допомогти у випадку спадання, визначаючи чітку експортну стратегію, створюючи велику мережу, яка залучає всіх суб’єктів господарювання, мережу офісів за кордоном для поширення експортної політики, використовуючи широкий ряд інструментів, зокрема двосторонні, регіональні та багатосторонні угоди.

Класифікація за JEL: F63, F68, O40.

Біографії авторів

Хосе Мануель Маседо БОТЕЛЬЙО, Еворський університет

PhD

Івета МІЕТУЛЕ, Технологічна академія Резекне

д.е.н., професор, Факультет економіки та менеджменту

Ганна ПУРІЙ, Державний університет економіки і технологій

PhD, доцент

Ірина МАКСИМОВА, Державний університет економіки та технологій

PhD, доцент, кафедра міжнародної економіки

Володимир КУЛІШОВ, Державний університет економіки та технологій

д.е.н., професор, кафедра міжнародної економіки

Посилання

Bakas, A. (2015). Capitalism & Slowbalization: The Market, the State and the Crowd in the 21st Century. Dexter.

Bayne, N. & Woolcock, S. (2016). The new economic diplomacy: Decision making and negation in international economic relations (4th ed.). Taylor & Francis Group.

Bergeijk, P. A., Okano-Heijmans, M., & Melissen, J. (Eds.). (2011). Economic diplomacy: economic and political perspectives (Vol. 1). Martinus Nijhoff Publishers.

Campbell, D. (1994). Foreign investment, labour immobility and the quality of employment. International Labour Review, 133(2), 185–188.

De Falcis, E., Valentina, R., Solleder, O., & Ticku, R. (2018). What bang for the buck? Export promotion and trade extensive margin. ITC Working Paper Series, WP-02-2018.E. https://www.intracen.org/uploadedFiles/intracenorg/Content/Redesign/Projects/SME_Competitiveness/TPO%20-%20WP-02-2018.E.pdf

Dicken, P. (1992). Global shift: The internationalization of economic activity. Paul Chapman Publishing Ltd.

Flissak, K. (2015). Economic diplomacy mechanism: World experience and Ukraine. Journal of global economy review, 2(1), 26-33. https://mogmat.uowm.gr/ wpcontent/uploads/sites/19/2021/03/JGER_2_2015.pdf#page=27

Gygli, S., Haelg, F., Potrafke, N., & Sturm, J.-E. (2019). The KOF Globalisation Index – revisited. Review of International Organizations, 14(3), 543–574.https://doi.org/10.1007/s11558-019-09344-2

Hausmann, R., Hwang, J., & Rodrik, D. (2007). What you export matters. Journal of economic growth, 12(1), 1-25. https://doi.org/10.1007/s10887-006-9009-4

Hausmann, R., & Rodrik, D. (2003). Economic development as self-discovery. Journal of development Economics, 72(2), 603–633.

Hidalgo, C. A., Klinger, B., Barabási, A. L., & Hausmann, R. (2007). The product space conditions the development of nations. Science, 317(5837), 482–487. http://dx.doi.org/10.1126/science.1144581

Kneller, R., & Greenaway, D. (2005). Firm heterogeneity, exporting and foreign direct investment: A survey. University of Nottingham Research Paper Series, 2005/32. http://dx.doi.org/10.2139/ssrn.863964

Knoema. (2020). National accounts main aggregates database (Version of December 16, 2020) [Data set]. https://knoema.ru/UNNAMAD2018/national-accounts-main-aggregates-database.

Lakatos, C., & Kutlina-Dimitrova, Z. (2017). The global costs of protectionism. Policy Research Working Paper, No. 8277. http://documents.worldbank.org/curated/en/962781513281198572/The-global-costs-of-protectionism

Lederman, D., Olarreaga, M., & Payton, L. (2010). Export promotion agencies: Do they work?. Journal of development economics, 91(2), 257–265. https://doi.org/10.1016/j.jdeveco.2009.09.003

Melitz, M. J., & Redding, S. J. (2014). Heterogeneous firms and trade. In G. Gopinath, E. Helpman, & K. Rogoff, (Eds.), Handbook of International Economics. Elsevier.

Milanovic, B. (2012). Global income inequality by the numbers: In history and now – An overview. World Bank Policy Research, Working Paper 6259.https://doi.org/10.1596/1813-9450-6259

Okano-Heijmans, M. (2011). Conceptualizing economic diplomacy: The crossroads of international relations, economics, IPE and diplomatic studies. The Hague journal of diplomacy, 6(1-2), 7–36. http://dx.doi.org/10.1163/187119111X566742

Olarreaga, M., Sperlich, S., & Trachsel, V. (2017). Export promotion: What works?. FERDI Working Paper, No. 184. https://ferdi.fr/dl/dfN3jtnfSNX3EaQeYSq1tdSCzv/ferdi-p184-export-promotion-what-works.pdf

Oxford Economics. (2011). The new digital economy: How it will transform business. https://www.pwc.com/cl/es/publicaciones/assets/the-new-digitaleconomy.pdf

Ortiz-Ospina, E., & Beltekian, D. (2018). Trade and globalization. Our World in Data. https://ourworldindata.org/trade-and-globalization

Rose, A. K. (2007). The foreign service and foreign trade: embassies as export promotion. World Economy, 30(1), 22–38.

Saner, R., & Yiu, L. (2003). International economic diplomacy: Mutations in postmodern times. Discussion Papers in Diplomacy, No. 84. http://www.businessdiplomats.com/images/articles/files/Postmodern_diplomacy.pdf

Sharov, O. (2018). Economic diplomacy as a symbiosis of science and politics. International Economic Policy, 1, 64–87. http://iepjournal.com/journals_eng/28/2018_3_Sharov.pdf

van Bergeijk, P. A. G. (2009). Economic diplomacy and the geography of international trade. Edward Elgar Publishing

Verhoogen, E. A. (2008). Trade, quality upgrading, and wage inequality in the Mexican manufacturing sector. The Quarterly Journal of Economics,123(2), 489–530. https://doi.org/10.1162/qjec.2008.123.2.489

World Bank (2020). Global Economic Prospects. https://doi.org/10.1596/978-1-4648-1612-3

Yang, Y., & Mallick, S. (2010). Export premium, self-selection and learning-byexporting: Evidence from Chinese matched firms. The World Economy, 33(10), 1218–1240. https://doi.org/10.1111/j.1467-9701.2010.01277.x

##submission.downloads##

Опубліковано

02.09.2021

Як цитувати

БОТЕЛЬЙО, Хосе Мануель Маседо, et al. «СТРАТЕГІЯ ЕКОНОМІЧНОЇ ДИПЛОМАТІЇ ДЛЯ ВІДНОВЛЕННЯ ПІСЛЯ СПОВІЛЬНЕННЯ ГЛОБАЛІЗАЦІЇ (‘СЛОВБАЛІЗАЦІЇ’)». Журнал європейської економіки, вип. 20, вип. 2, Вересень 2021, с. 256-71, https://jeej.wunu.edu.ua/index.php/ukjee/article/view/1531.

Номер

Розділ

ЕКОНОМІЧНА ТЕОРІЯ

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають