ПІДПРИЄМНИЦТВО ТА СІМЕЙНИЙ БІЗНЕС: ПРАВОНАСТУПНИЦТВО У ГРЕЦІЇ
Ключові слова:
Підприємництво, сімейне правонаступництво, дослідження громадської думки, Греція.Анотація
Мета статті – збір кількісних і якісних даних про поточний стан правонаступництва та передачі сімейного бізнесу в Греції, а також визначення поточних вимог та потреб бізнесу в підтримці під час процесу правонаступництва. Вибірка підприємств, які брали участь у дослідженні, складалася зі 130 компаній різних видів діяльності, розмірів і місцеположень у Греції, класифікованих за кількістю працівників. Наукова робота має на меті відобразити поточну ситуацію шляхом аналізу відгуків підприємців / власників бізнесу, представників та виконавчих членів підприємств щодо спадкоємства бізнесу. Результати дослідження можуть бути використані для розробки пропозицій і політичних рекомендацій, а також для створення бази даних для підготовки та впровадження бізнес-плану правонаступництва з кінцевою метою розробки нових стратегій зміцнення та підтримки правонаступництва сімейного бізнесу в Греції.
Класифікація за JEL: M12, M51, O12.
Посилання
Canovi, M., Succi, C., Labaki, R., & Calabro, A. (2022). Motivating next-generation family business members to act entrepreneurially: A role identity perspective. Journal of the Knowledge Economy, 13(2), 1–28. https://doi.org/10.1007/s13132-022-00919-w
Christensen, C. (1953). Management succession in small and growing enterprises. Division of Research. Graduate School of Business Administration. Harvard University.
ELSTAT. (2017). Statistical Business Register for the year 2017. Hellenic Statistical Authority. https://www.statistics.gr/en/statistics/-/publication/SBR01/2017
Gagné, M., Marwick, C., Brun de Pontet, S., & Wrosch, C. (2021). Family business succession: What’s motivation got to do with it? Family Business Review, 34(2), 154–167. https://doi.org/10.1177/0894486519894759
Garcia, P. R. J. M., Sharma, P., De Massis, A., Wright, M., & Scholes, L. (2019). Perceived parental behaviors and next-generation engagement in family firms: A social cognitive perspective. Entrepreneurship Theory and Practice, 43(2), 224–243. https://doi.org/10.1177/1042258718796087
Greek Ministry of Economy and Development. (2021). Action Plan for the implementation of effective policies and new succession measures in Greece within the applied framework Enhancement of the Competitiveness and Sustainability of European SMEs through succession procedures and models. European Programme of Cross-regional Collaboration, Interreg Europe 2014-2020. https://projects2014-2020.interregeurope.eu/fileadmin/user_upload/tx_tevprojects/library/file_1658840798.pdf
Hellenic Organization of Small and Medium Sized Enterprises and Handicraft. (2011). Research on the transfer and succession of SMEs [in Greek]. National Observatory for Small and Medium Enterprises.
Kyriazopoulos, P., & Samanta-Rounti, I. (2007). Problems and opportunities of the relationships between the first and second generation of self-managing family enterprises. Technological Education Institute of Piraeus, School of Management and Economy, Department of Business Administration. http://archives.marketing-trends-congress.com/2008/Materiali/Paper/Fr/Kyriazopoulos_SamantaRounti.pdf
Lansberg, I. (1988). The succession conspiracy. Family Business Review, 1(2), 119–143. https://doi.org/10.1111/j.1741-6248.1988.00119.x
Law 2238/1994 (1994). Ratification of the Income Tax Code. https://www.enomothesia.gr/kat-oikonomia/n-2238-1994.html
Law 2941/2001 (2001). Simplification of procedures for the establishment of licensing companies for renewable energy sources, regulation of issues of the SA. Greek Shipyards and other provisions. https://www.e-nomothesia.gr/energeia/n-2941-2001.html
Law 4172/2013 (2013). Income taxation, urgent measures for the implementation of Law 4046/2012, Law 4093/2012 and Law 4127/2013 and other provisions. https://www.e-nomothesia.gr/kat-oikonomia/n-4172-2013.html
Sharma, P., Chrisman, J., & Chua, J. (2003). Succession planning as planned behavior: Some empirical results. Family Business Review, 16(1), 1–15. https://doi.org/10.1111/j.1741-6248.2003.00001.x
Vasja, V., Katja, L. M., & Gasper, K. (2007). Internet surveys. In W. Donsbach, & M. W. Traugott (Eds.), The SAGE handbook of public opinion research (pp. 271–285). Sage Publications Ltd.
Vassiliadis, S., & Vassiliadis, A. (2014). The Greek family enterprises and the succession problem. The economies of Balkan and Eastern Europe countries in the changed world (EBEEC 2013). Procedia Economics and Finance, 9, 242–247. https://doi.org/10.1016/S2212-5671(14)00025-2
Ward, J. (1987). Keeping the family business healthy. Jossey-Bass.
Wolf, C., Joye, D., Smith, T. W., & Fu, Y. (2016). The SAGE handbook of survey methodology. Sage Publications Ltd.
Стаття отримана: 9 липня, 2022.
Стаття рецензована: 6 серпня, 2022.
Стаття прийнята: 8 вересня, 2022.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).