МЕЖІ І РИЗИК РОЗВИТКУ ТРАНСПОРТНОЇ ІНФРАСТРУКТУРИ В ПОЛЬЩІ
Ключові слова:
Інвестиції, транспортна інфраструктура, облігації, фінансування, реформа, регіональний рівень, ризики, бюджет.Анотація
Зазначено, що низький рівень інвестицій та інші помилки, допущені в процесі розвитку транспорту, призвели до ситуації, коли навіть інфраструктура найрозвиненіших транспортних галузей не відповідає європейським стандартам. Наголошено, що недостатня розвиненість транспортної інфраструктури в Польщі стала одним з головних бар’єрів на шляху зростання і модернізації країни. Обґрунтовано, що добре розвинена транспортна інфраструктура є важливим чинником, який визначає соціально-економічний розвиток.
Вказано, що протягом 25 років після початку економічних перетворень у Польщі стан транспортної інфраструктури в цій країні залишається незадовільним. Визнано, що з моменту вступу в Європейський Союз розвиток транспортної інфраструктури в Польщі значно покращився. Уточнено, що кошти, отримані від ЄС, зробили значний внесок у цей прогрес.
Акцентовано, що нинішня фінансова перспектива може стати останнім шансом для Польщі, щоб отримати фінансування ЄС для розвитку транспортної інфраструктури в такому великому масштабі. Наголошено, що особливо важливо, щоб виділені кошти були повністю абсорбовані. Вказано, що для того, щоб це відбулося, бенефіціари проекту повинні мати можливість отримати кошти для своїх власних внесків. Констатовано, що збільшення прибутковості облігацій, пов’язаних зі зниженням рейтингу, ослаблення банків або перехід коштів від інвестицій до споживання може послабити здатність Польщі до того, щоб скористатися можливостями, які випливають з фондів ЄС.
Посилання
Musiat-Malago M., Zroznicowanie dost^pnosci transportowej wojewodztw Polski, Zeszyty Naukowe, nr 4 (928), Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie, Krakow 2014.
Myna A. Uwarunkowania i skutki niedorozwoju ponadregionalnej infrastruk-tury transportowej na przyktadzie woj. lubelskiego, «Barometr Regionalny» 2010, Nr 2 (20).
Salmonoiwcz K., Zrodta finansowania rozwoju infrastruktury transportu wod-nego srodl^dowego w Polsce, «Logistyka» 2011, nr 6.
Copsey N., Poland: An Awkward Partner Redeemed, in: The Member States of the European Union, eds. S. Bulmer, C. Lequesne, Oxford University Press, London 2013.
D^browski M., Implementing Structural Funds in Poland: Institutional Change and Participation of the Civil Society, «Political Perspectives Graduate Journal» 2007, Vol. 5, Issue 2.
Regional policy in Poland, Ministry of Regional Development, Warsaw 2011.
Mapa pomocy Unii Europejskiej udzielonej Polsce w ramach programu Phare 1990-2003, ISPA 2000-2003 oraz SAPARD, Urz^d Komitetu Integracji Eu-ropejskiej, Warszawa 2004.
Rolbiecki R., Wykorzystanie funduszy unijnych w branzy transportowej w Polsce, «Logistyka» 2010, nr 1.
Miecznikowski S., Turek M., Municipal bonds as an instrument for financial local rolling stock in Poland, in: Railway stock of 21 century: ideas, needs and projects, Petersburg State Transport University, Sankt-Petersburg 2005.
Musiat-Malago M., Transport and infrastructure in Poland: the current state and projects for the future, «European Transport» 2005, no 30.
European Funds Portal, http://www.funduszestrukturalne.gov.pl [access:
01.2016].
Wptyw cztonkostwa Polski w Unii Europejskiej i realizowanej polityki spo-jnosci na rozwoj kraju, Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju, Warszawa 2014.
2014 Poland’s 10 years in the European Union, Ministry of Foreign Affairs, Warszawa 2014.
Sektor Kolejowy w Polsce. The railway sector in Poland, Ministerstwo Rozwoju Infrastruktury, http://www.funduszestrukturalne.gov.pl [access: 30.01.2016].
Tri-City Pomeranian Metropolitan Railway opened, http://www.jll.pl [access:
01.2016].
Miecznikowski S., Problemy zastosowania kompleksowej analizy kosztow i korzysci linii kolei duzych pradkosci a ich konkurencyjnosc na europejskim pasazerskim kolejowym rynku transportowym, Zeszyty Naukowe Wydziatu Ekonomicznego Uniwersytetu Gdanskiego, Nr 57, Wydawnictwo Uniwer-sytetu Gdanskiego, Gdansk 2015.
GDDKiA liczy na 2 mld z Brukseli, «Puls Biznesu», 29-31.01.2016.
Thomson Reuters, data from Thomson Reuters Eikon on the basis of the cooperation agreement between the University of Gdansk and Thomson Reuters [access: 29.01.2016].
Moody’s: Poland’s bank tax threatens credit ratings, http://www.ft.com [access: 29.01.2016].
European Commission, http://ec.europa.eu/ [access: 02.03.2016].
Onoszko M., Krasuski K., Poland Feels Sting From Downgrade as LongTerm Debt Costs Soar, http://www.bloomberg.com [access: 29.01.2016].
The public finance sector debt management strategy in the years 2015-2018, Ministry of Finance, Warsaw, September 2014.
Fundacja FOR et al, Ktor^dy droga?, Raport o tym, jak odblokowac inwesty-cje drogowe w Polsce, Warszawa 2009.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).