СОЦІАЛЬНО-ВІДПОВІДАЛЬНИЙ МАРКЕТИНГ ПІДПРИЄМСТВ – ВИРОБНИКІВ АЛКОГОЛЬНИХ НАПОЇВ: ЄВРОПЕЙСЬКИЙ ДОСВІД
Ключові слова:
Корпоративна соціальна відповідальність (КСВ), соціально-відповідальний маркетинг (СВМ), стейкхолдери, політика саморегулювання, «відповідальне споживання алкоголю» («responsible drinking»)Анотація
Проаналізовано специфіку діяльності підприємств – виробників алкогольних напоїв з точки зору їх соціальної відповідальності, а також її реалізацію через інструменти соціально-відповідального маркетингу. На основі аналізу досвіду в цій сфері провідних європейських виробників алкогольної продукції сформовано інтегровану структуру соціально-відповідального маркетингу в частині просування продукції на ринок для підприємств даної галузі економіки.
Посилання
Bowen H. R. Social responsibilities of the businessman / H. R. Bowen. – N. Y. : Harper&Row, 1953. – 276 p.
Котлер, Філіп. Корпоративна соціальна відповідальність : як зробити якомога більше добра для вашої компанії та суспільства / Філіп Котлер та Ненсі Лі ; [за ред. Л. Савицька ; пер. з англ. С. Яринич]. — К. : Вид-во О. Капусти : Агенція «Стандарт», 2005. — 285 с.
Грішнова О. Соціальна відповідальність бізнесу: сутність, значення, стратегічні напрями розвитку в Україні / О. Грішнова // Україна: аспекти праці. – 2010. – № 7. – С. 3–8.
Керівництво по соціальній відповідальності ISO 26000 [Електронный ресурс]. – Pежим доступу : http://www.iso.org/iso/catalogue_detail?csnumber=42546.
Благов Ю. Е. Концепція корпоративной социальной ответственности и стратегическое управление / Б. Благов // Российский журнал менеджмента. – 2004. – № 3. – С. 17–34.
Schwartz G. Мarketing: The Societal Concept // University of Washington Business Review. – 1971. – Vol. 31. – Р. 33-38.
Kotler P. What consumerism means for marketers // Harvard Business Review. – 1972. – Vol. 50. – Р. 48-57.
McColl-Kennedy J. R., Kiel G. F., Lusch R. F. & Lusch V. N. Marketing: Concepts and Strategies. – 2-nd ed. – Melbourne: Nelson Thomson Learning,1994. – 877 p.
Alcoholic Beverages (distilled spirits) – a global strategic business report [Electronic resource]. – Access mode: http://www.strategyr.com/pressMCP-2201.asp.
Park C. W., MacInnis D. J., Priester J., etc. Brand Attachment and Brand Attitude Strength: Conceptual and Empirical Differentiation of Two Critical Brand Equity Drivers [Electronic resource]. – Access mode: http://papers.ssrn.com/sol3/Delivery.cfm/SSRN_ID1691794_code640676.pdf?abstractid=1605782&mirid=1.
Ringold D. J. Responsibility and brand advertising in the alcohol beverage market: The modeling of normative drinking behavior // Journal of Advertising. – 2008. – Nr.37. – Р. 127–141.
World Health Organization: Global Status report on alcohol and health 2011 [Electronic resource]. – Access mode: http://www.who.int/entity/ substance_abuse/publications/global_alcohol_report/msbgsruprofiles.pdf.
Аnderson P. The Impact of Alcohol Advertising: ELSA project report on the evidence to strengthen regulation to protect young people. Utrecht: National Foundation for Alcohol Prevention (2007). [Electronic resource]. – Access mode: http://www.eucam.info/content/bestanden/elsa_4_report_on_impact.pdf.
Добрынина Е. Рюмка за маму, рюмка за папу // Российская газета. – 2011. – № 5592. – C. 12.
Alcohol and Public Health: Fact Sheets // http://www.cdc.gov/alcohol/factsheets/underage-drinking.htm.
Лебедь Р. Україна і алкоголізм: хто кого? [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.bbc.co.uk/ukrainian/entertainment/2012/01/120125_ alco_children_rl.shtml.
The Impact of Alcohol Advertising on Teenagers in Ireland: Commissioned Research by the Health Promotion Unit, Department of Health and Children (2001) [Electronic resource]. – Access mode: http://www.healthpromotion.ie/uploaded_docs/Alcohol_Advertsing_Document.pdf.
European Information System on Alcohol and Health (EISAH) [Electronic resource]. – Access mode: http://apps.who.int/ghodata/?theme=GISAH ®ion=euro.
SpiritsEUROPE evaluation of the EU Strategy to support Member States in reducing alcohol‐related harm 2006‐2012 and сontribution for its renewal [Electronic resource]. – Access mode: http://www.spirits.eu/files/34/march-2012--contribution-eu-strategy.pdf
TV Advertising restrictions and alcohol consumption: Some European case studies [Electronic resource]. – Access mode: http://www.egta.com/ alcohol/documents/tv_ad_restrictions_trends_in_alcohol_consumption_05_11.pdf&sa=U&ei=71jVUOe-K_CX0QXMlYGwBg&ved=0CAkQFjAB&client =internal-uds-cse&usg=AFQjCNFq_FFyVvylbyWiKNvm8kJvM7YPig.
Maxwell J.W., Lyon T.P., Hackett S.C. Self-regulation and social welfare: the political economy of corporate environmentalism [Electronic resource]. – Access mode: http://papers.ssrn.com/sol3/Delivery.cfm/98100704.pdf? abstractid=135628&mirid=1.
Levels of Consumption, Recorded adult per capita consumption, from 1961, Total: European Information System on Alcohol and Health (EISAH) [Electronic resource]. – Access mode: http://apps.who.int/ ghodata/ ?theme=GISAH®ion=euro.
Communication from the Commission to the European parliament, the council, the European economic and social committee and the committee of the regions: A renewed EU strategy 2011-14 for Corporate Social Responsibility [Electronic resource]. – Access mode: http://eurlex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=COM:2011:0681:FIN:EN:PDF.
The World’s Five Biggest Alcohol Companies by Market Cap [Electronic resource]. – Access mode: http://seekingalpha.com/article/198673-the-worlds-five-biggest-alcohol-companies-by-market-cap?source=feed.
Connecting for a Better World: 2011 Global Citizenship Report Anheuser-Busch InBev [Electronic resource]. – Access mode: http://www.abinbev.com/go/social_responsibility/global_citizenship_report.
Diageo Marketing code: Promoting Responsible Drinking [Electronic resource]. – Access mode: http://srreport2012.diageoreports.com/media/308109/diageo%20marketing%20code%20july%202012.pd.
Вебсайт об алкоголе DRINKiQ от Diageo отмечен высокой наградой [Електроннмй ресурс]. – Режим доступу: http://popsop.ru/29881.
Heineken: Sustainability [Electronic resource]. – Access mode: http://www.heinekeninternational.com/sustainability_our_priorities.aspx.
CSR in Pernod Ricard [Electronic resource]. – Access mode: http://pernod-ricard.com/80/csr.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).