ТЕНДЕНЦІЇ СПОЖИВАННЯ ЯКІСНИХ МОЛОЧНИХ ПРОДУКТІВ НА УКРАЇНСЬКОМУ ТА ЗАРУБІЖНОМУ РИНКАХ
Ключові слова:
Споживання, якість, система менеджменту якості, міжнародні показники безпечності, маркування, ідентифікація, фальсифікація, ідентифікаційна експертиза.Анотація
Розглянуто процеси виробництва та тенденції споживання якісного молока та молочної продукції в Україні та світі. Розкрито поняття якості, ідентифікації та фальсифікації молочних продуктів на вітчизняному та зарубіжному ринках, показано місце ідентифікаційної експертизи при вивченні ступеня відповідності продукту, що є особливо актуально в сучасних умовах ведення бізнесу. Актуальність матеріалу, викладеного в статті, зумовлено доволі складними умовами розвитку молочної промисловості, коли знижується рівень споживання молока та молочної продукції. Причиною цього явища є зниження реальної купівельної спроможності, в т.ч. можливості населення оплатити зі свого споживчого кошика частину витрат на молоко та молочні продукти у зв’язку зі зростанням цін на продукти харчування у 2010 році майже на 40 % в Україні. Тоді як в окремих країнах зростання цін на молокопродукти сьогодні коливається від 30 % до 100 %, що ще більше загострює проблему споживання життєво важливих, незамінних у харчовому раціоні молочних продуктів. Підсилює проблематику наявність на світовому ринку великої кількості неякісної, фальсифікованої продукції, а також дефіцит якісної сировинної бази в більшості країн, зокрема в Україні.
Посилання
Титаренко Л. Д., Павлова В. А., Залигіна В. Д. Ідентифікація та фальсифікація продовольчих товарів: Навчальний посібник. – К.: Центр навчальної літератури, 2006. – 192 с.
Дудніков А. А. Основи стандартизації, допуски, посадки і технічні вимірювання: Підручник – К.: Центр навчальної літератури, 2006. – 352с.
Бондаренко В. М. Розвиток ефективного виробництва молока та його промислової переробки в Україні // Пропозиція АПК. – 2008. – №5. – С. 61–64.
Статистична інформація. Виробництво основних видів продукції тваринництва. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.ukrstat.gov.ua.
Экспорт и импорт украинской молочной продукции в 2009 году // МОЛОКОпереробка. – 2010. – 1 (52). – С. 11–19.
Михайлівський В. С. Товарознавство харчових продуктів. Опорний конспект лекцій. – К.: ВЦ КНТЕУ, 2002. – 320 с.
Гайдуцький П. І. Про основні засади реформування системи державної підтримки сільськогогосподарства та сільської території / П. І. Гайдуцький // Економіка АПК. – 2005. – № 11. – С. 43–48.
Закон України «Про молоко та молочні продукти». [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://consumers.unian.net/ukr/detail/491.
Балабанова Л. В. Маркетинг: Підручник. – 2-ге вид., перероб. і доп. – К.: Знання-Прес, 2004. – 645 с.
Жук Ю. Т., Жук В. А., Кисляк Н. К., Кушнір М. К., Орлова Н. Я., Салашинський М. А. Теоретичні основи товарознавства: Навчальний посібник. – К.: НМЦ «Укоопосвіта», 2000. – 336 с.
Зорова Ж. В. Вплив підвищення якості на фінансові показники підприємства, або Вигідно чи ні вкладати кошти в якість? // Молочное дело. – 2007. – № 2. – С. 60–62.
Васильчак С. В. Особливості функціонування ринку молока і молочної продукції // Науковий вісник. – 2005. – № 15(4). – С. 357–362.
Саблук П. Т. Основні мотиви щодо вступу України до Світової організації торгівлі // Економіка АПК. – 2002. – № 10. – С. 8–10.
Пархомець М. К. Економічний механізм АПК: аналіз, проблеми, напрями розвитку / Інноваційна економіка Всеукраїнський науково-виробничий журнал. – С. 192–198. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.nbuv.gov.ua/portal/Soc_Gum/inek/2010_3/192.pdf.
Зацна Л. Я. Поведінка суб’єктів бізнесу молочної промисловості з огляду на вступ України до СОТ // Наука молода. – 2008. – № 10. – С. 6–10.
Проект розпорядження Кабінету Міністрів України «Про схвалення Концепції Державної цільової економічної програми розвитку молочного скотарства в Україні на період до 2015 року». [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.minagro.kiev.ua/page/?10633.
Лабинов В. В. Состояние молочной промышленности России: проблемы и решения // Молочная промышленость. – 2006. – № 9. – С. 42–46.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).