СТАН І ПЕРСПЕКТИВИ РОЗВИТКУ РИНКУ ЕКОЛОГІЧНИХ ПРОДУКТІВ У ПЕРІОД СВІТОВОЇ ЕКОНОМІЧНОЇ КРИЗИ
Ключові слова:
Ринок екологічних продуктів, екологічні господарства, сертифікація екологічної продукції, канали дистрибуції екопродукції.Анотація
Представлено оцінку розвитку ринку екологічних продуктів у європейських країнах. Авторка на підставі аналізу динаміки розвитку ринку екологічної продукції в Польщі та деяких європейських країнах (Ліхтенштейн, Швейцарія, Австрія та Німеччина) стверджує про його динамічне зростання.
У цьому контексті особливого значення набуває питання про визначення перспектив розвитку ринку екопродуктів у Польщі в період світової фінансової кризи.
Посилання
Biologische Landwirtschaft in Oesterreich. BMLFUW in Wien,September 2005, 4, ueberarbeitetet Auflage, 23–28.
Gutkowska K., Żakowska-Biemans S. (2001) :Systemy dystrybucyjne narynku żywności z rolnictwa ekologicznego w krajach Unii Europejskiej I w Polsce. SERiA, Warszawa-Poznań-Białystok, tom III, zeszyt 4, 25.
Gruener Bericht 2001 (2002), BMLFUW, Wien.
Hamm U., Gronefeld F., Halpin D.: Analysis of the European market for
organic food. Scholl of Management and Buissnes. The University of
Wales Aberystwyth 2002. [W:] Żakowska-Biemans S., Gutkowska K.:
Rynek żywności ekologicznej w Polsce i w krajach Unii Europejskiej.
Wyd. SGGW, Warszawa 2003.
Hamm U., Michelsen J.: Die Vermarktung von Oekolebensmitteln,
Oekologie und Landbau, nr 1(113)/2000.
Koreleska E. Rolnictwo ekologiczne w Polsce i innych krajach
europejskich. X Kongres Stowarzyszenia Ekonomistów Rolnictwa i
Agrobiznesu: Obszary wiejskie i gospodarka żywnościowa w przededniu
integracji z Unią Europejską. Roczniki Naukowe SERiA, t. V, zeszyt 1,
s. 115–119, Warszawa – Poznań – Koszalin, wrzesień 2003.
Koreleska E. (2006): Funkcjonowanie i rozwój gospodarstw
ekologicznych, Praca doktorska, Maszynopis, SGGW Warszawa.
Koreleska E. (2009): Cena produktów rolnictwa ekologicznego jako
narzędzie marketingu, w recenzjach.
Kuehnert H. i in.: Nachfrage nach Oeko-Lebensmitteln –
Veraenderungen durch BSE? BIOGUM-Forschumgsbericht/BIOGUM
Research Papier FG Landwirtschaft 1, Universitaet Hamburg 2002.
Łuczka-Bakuła W.: Porównanie cen ekologicznych oraz
konwencjonalnych warzyw i owoców, Roczniki Naukowe
Stowarzyszenia Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu, t. VIII, z.3.,
Poznań 2006, s. 76–81.
Łuczka-Bakuła W., Smoluk-Sikorska J.: Porównanie poziomu cen
warzyw ekologicznych i konwencjonalnych. Journal of Research and
Applications in Agricultural Engineering 2008, Vol 53(4), 2008, s. 6–8.
Meldung der Kontrollstellen nach Verordnung (EG) 834/2007 zum
Stichtag 31. Dezember 2008.
Metera D., Bednarek A. (red.): Marketing produktów ekologicznych w
północno-wschodniej Polsce. Fundacja IUCN Polska, Warszawa 1999.
Oekolandbau trotzt der Wirtschaftskrise, Pressemitteilung des BMELV.
Organically managed land, share of total agricultural land und organic
producers 2007.
Producenci ekologiczni w 2008 r, IJHARS, s. 1.
Regelmessige Verbraucherbefragung: Oekobarometer. EMNID
Forschung, 2004. [w:] Oekolandbau in Deutschland. http:// www.soel.de
Richter T., Reuter K., Allerstrofer H. (2002): Biomaerkte – von den
Nachbarn lernen. Oekologie und Landbau 121, 1/2007, 6–11.
Rozporządzenie Rady nr 834/2007 z dnia 28 czerwca 2007 r. w sprawie
produkcji ekologicznej i znakowania produktów ekologicznych (Dz.U.L.
z 20.07.2007 r, s.1)
Runowski H.: Ograniczenia i szanse rolnictwa ekologicznego. Wyd.
SGGW, Warszawa 1996
Tyburski J., Żakowska-Biemans S.: Wprowadzenie do rolnictwa
ekologicznego. Wyd. SGGW, Warszawa 2007.
Wie viel Bio wollen die Deutschen? ZMP Forschung, 2008.
Zahlen, Daten, Fakten: Die Bio-Branche 2008, BOELW, Berlin 2008.
Zusammenfassender Medientext, Bio Suisse Medienkonferenz vom
03.2003 in Bern.
Żakowska-Biemans S., Gutkowska K.: Rynek żywności ekologicznej w
Polsce i w krajach Unii Europejskiej. Wyd. SGGW, Warszawa 2008.
Żakowska-Biemans S.: Socjoekonomiczny profil konsumentów żywności
ekologiczne. SERiA Warszawa-Poznań-Koszalin 2008 V (3), 223–227.
Yussefi M., Willer H. (2003): The World of Organic Agriculture-Statistics
and Future Prospects 2008 3–93.
Hamm U., Michelsen J.: Die Vermarktung von Oekolebensmitteln.
Oekologie und Landbau, nr 1(113)/2000, s. 31–38.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).