ОРГАНІЗАЦІЙНО-МЕТОДОЛОГІЧНІ ПІДХОДИ ДО ПІСЛЯВОЄННОГО ВІДНОВЛЕННЯ ТРАНСПОРТНО-ЛОГІСТИЧНОЇ ІНФРАСТРУКТУРИ УКРАЇНИ
Ключові слова:
Мобільність; мультимодальність; післявоєнна відбудова; сталість; транспортна інфраструктура.Анотація
Здійснено порівняльний аналіз характеристик транспортної інфраструктури України та країн ближнього зарубіжжя. Окреслено фундаментальні недоліки та проблеми розвитку вітчизняної транспортної інфраструктури до війни, визначено їхній вплив на соціально-економічну ситуацію в Україні. Проаналізовано попередні оцінки шкоди, завданої транспортній інфраструктурі внаслідок бойових дій. Зроблено висновок, що післявоєнна реконструкція транспортної інфраструктури України має відповідати таким ключовим принципам, як: мультимодальність, гнучкість, зв’язність, стійкість, технології, інклюзивність, продуктивність і створення цінності. Рекомендовано першочергові заходи щодо відновлення інфраструктури автомобільного, залізничного, повітряного та водного транспорту, враховуючи як сучасні вимоги, так і майбутні перспективи розвитку. Обґрунтовано можливість та необхідність залучення міжнародних організацій та приватного бізнесу до процесу післявоєнної відбудови транспортної інфраструктури України.
Класифікація за JEL: B41, E02, E22, E61, F51, G20, H12, O18.
Посилання
Бондар, Н. М. (2014). Розвиток транспортної інфраструктури України на принципах державно-приватного партнерства. Національний транспортний університет.
Власова, В. П. (2020). Державно-приватне партнерство як механізм розвитку транспортної інфраструктури Херсонської області. Business Inform, 12, 217–224. https://doi.org/10.32983/2222-4459-2020-12-217-224
Карпенко, О., & Лучникова, T. (2019). Інтеграція підприємств залізничного транспорту в європейську транспортну систему як напрям ефективного використання транзитного потенціалу України. Modern Economics, 16, 21–26. https://doi.org/10.31521/modecon.V16(2019)-03
Лучникова, T. П., Тарновська, І. В., & Воробйов, Є. В. (2023). Адаптація транспортних підприємств України до умов воєнного стану. Бізнес Інформ, 1, 116–122. https://doi.org/10.32983/2222-4459-2023-1-116-122
Лоза, С. (2023). Інвестування транспортної галузі – як основа відновлення
економіки країни. Modeling the Development of the Economic systems, (1), 200–211. https://doi.org/10.31891/mdes/2023-7-28
Пусєва, М. (2023). Стратегічні напрями відновлення та розвитку транспортної інфраструктури України. Економіка та суспільство, 49. https://doi.org/ 10.32782/2524-0072/2023-49-37
Bandura, R., Staguhn, J., & Jensen, B. (2022, October 20). Modernizing Ukraine’s transport and logistics infrastructure. Center for Strategic and International Studies. https://www.csis.org/analysis/modernizing-ukrainestransport-and-logistics-infrastructure.
CEICdata.com. (n.d.). Ukraine registered motor vehicles [Dataset]. Retrieved November 10, 2023, from https://www.ceicdata.com/en/indicator/ukraine/ motor-vehicle-registered.
Cherviakova, V., & Cherviakova, T. (2020). The relationship between corruption and the shadow economy in Ukraine and other Central and Eastern European countries. Comparative Economic Research. Central and Eastern Europe, 23(4), 7–30. https://doi.org/10.18778/1508-2008.23.25
CMS. (2021). The 2021 Infrastructure Index. CMS Legal. https://cms.law/en/int/
publication/cms-infrastructure-index-2021/the-2021-infrastructure-index-ranking.
Earnest, J. (2015). Post-conflict reconstruction – a case study in Kosovo: The complexity of planning and implementing infrastructure projects. International Journal of Emergency Services, 4(1), 103–128. https://doi.org/ 10.1108/IJES-02-2015-0009
Gameliak, I. P., Dmytrychenko, A. M., & Vakarchuk, I. M. (2021). Philosophy of applied reliability and safety of Ukraine new transport infrastructure. Intellectualization of Logistics and Supply Chain Management, 1(6), 23–36. https://doi.org/10.46783/smart-scm/2021-6-2
Global Infrastructure Hub. (2023, October 11). What is inclusive infrastructure? https://www.gihub.org/articles/what-is-inclusive-infrastructure.
Harvie, C., & Saleh, A. (2008). Lebanon’s economic reconstruction after the war: A bridge too far? Journal of Policy Modeling, 30(5), 857–872. https://doi.org/10.1016/j.jpolmod.2007.04.004
Hoeffler, A. (1998). Challenges of infrastructure rehabilitation and reconstruction in war-affected economies. Economic Research Paper No. 48. African Development Bank. https://ora.ox.ac.uk/objects/uuid:ae4dfea3-7bee-4e07- 9d2d-dad4e8affb68/download_file?file_format=application%2Fpdf&safe_ filename=00157630-EN-ERP-48.pdf&type_of_work=Report.
International Organization of Motor Vehicle Manufacturers. (n. d.). World vehicles in use [Dataset]. Retrieved November 14, 2023, from https://www.oica.net/ category/vehicles-in-use/.
Kosse, I. (2023). Rebuilding Ukraine’s infrastructure after the War. Policy Notes and Reports No.72. The Vienna Institute for International Economic
Studies. https://wiiw.ac.at/rebuilding-ukraine-s-infrastructure-after-the-wardlp-6621.pdf.
Merforth, M. (2014). Urban mobility in Ukraine: The 13 billion euro gap (Policy Briefing No.1). Deutsche Gesellschaft fur Internationale Zusammenarbeit. Sustainable Urban Transport Project. https://sutp.org/publications/urbanmobility-in-ukraine-the-13-billion-euro-gap/.
Milani, L., Mohr, D., & Sandri, N. (2021, October 1). Built to last: Making sustainability a priority in transport infrastructure. McKinsey & Company. https://www.mckinsey.com/industries/travel-logistics-and-infrastructure/ourinsights/built-to-last-making-sustainability-a-priority-in-transport-infrastructure#/.
Rupprecht Consult. (Ed.). (2019). Guidelines for developing and implementing a sustainable urban mobility plan. (2 ed.). https://urban-mobility-observatory. transport.ec.europa.eu/system/files/2023-09/sump_guidelines_2019_second %20edition.pdf.
Sakalasuriya, M., Haigh, R., & Amaratunga, D. (2016, August 5-7). The consequences of post-conflict reconstruction: A review of literature. In Proceedings of the 12th International Conference of the International Institute for Infrastructure Resilience and Reconstruction (Р.153–159). University of Peradeniya, Kandy, Sri Lanka. https://www.researchgate.net/ publication/306000051_The_consequences_of_post_conflict_reconstruction _a_review_of_literature.
Sakalasuriya, M., Haigh, R., & Amaratunga, D. (2018). A conceptual framework to analyse consequences of post conflict reconstruction interventions. Procedia Engineering, 212, 894–901. https://doi.org/10.1016/j.proeng.2018.01.115
Schwab, K. (Ed.). (2019). The Global Competitiveness Report 2019. The World Economic CompetitivenessReport2019.pdf. State Statistics Service of Ukraine. (n. d.). Operating length of public transport routes
https://ukrstat.gov.ua/ (дата звернення: 16.11.2023).
State Statistics Service of Ukraine. (2023). Transport of Ukraine [Statistical Publication]. https://www.ukrstat.gov.ua/druk/publicat/kat_u/2023/zb/10/zb_Trans_22.pdf
World Bank. (n. d.). Logistics Performance Index: International scorecard page [Dataset]. Retrieved November, 18, 2023, fromhttps://lpi.worldbank.org/ index.php/international/scorecard/column/C/UKR/2023/C+BLR+2023+C+BG R+2023+C+HUN+2023+C+MDA+2023+C+POL+2023+C+ROU+2023+C+S VK+2023.
World Bank Data. (n. d.). Mortality caused by road traffic injury (per 100,000 population) - Belarus, Hungary, Moldova, Poland, Romania, Slovak Republic, Ukraine, Russian Federation, European Union [Dataset]. Retrieved November 10, 2023, from https://data.worldbank.org/indicator/ SH.STA.TRAF.P5?end=2019&locations=BY-HU-MD-PL-RO-SK-UA-RUEU&start=2019&view=bar
World Bank, Government of Ukraine, European Union, & United Nations. (2023).
Ukraine rapid damage and needs assessment: February 2022 – February 2023. World Bank Group. https://documents.worldbank.org/en/publication/ documents-reports/documentdetail/099184503212328877/p1801740d1177 f03c0ab180057556615497.
WorldData.info. (n.d.). Transport and infrastructure in Ukraine [Dataset]. Retrieved November 3, 2023, from https://www.worlddata.info/europe/ ukraine/transport.php.
World Health Organization. (n. d.). Distribution of road traffic deaths by type of road user (%) [Dataset]. The Global Health Observatory. Retrieved November 08, 2023, from https://www.who.int/data/gho/data/indicators/ indicator-details/GHO/distribution-of-road-traffic-deaths-by-type-of-road-user-(-)
Отримано: 11 листопада 2023 р.
Рецензовано: 27 листопада 2023 р.
Рекомендовано до друку: 2 грудня 2023 р.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).