КОНКУРЕНТОСТІЙКІСТЬ ПІДПРИЄМСТВА В АСПЕКТІ ОРГАНІЗАЦІЙНОГО ТА УПРАВЛІНСЬКОГО ТЕОРЕТИКОМЕТОДИЧНОГО ІНСТРУМЕНТАРІЮ
Ключові слова:
Потенціал, конкурентостійкість, організаційно-управлінський потенціал, організаційно-управлінський потенціал конкурентостійкості підприємства, інтегральна оцінка, концептуальні засади, механізм, імітаційна модель, сценарії розвитку підприємства, і т.д.Анотація
Оцінено динаміку рівня конкурентостійкості підприємств на основі локальних таксономічних показників рівня розвитку виробничої, фінансової, маркетингової та соціальної стійкості і загального інтегрального показника стану конкурентостійкості. Удосконалено методичний підхід до оцінювання рівня конкурентостійкості підприємств та впливу організаційно-управлінського потенціалу на конкурентостійкість підприємств. Розроблено концептуальні засади формування організаційно-управлінського потенціалу конкурентостійкості підприємств; запропоновано науково-практичний підхід до моделювання процесу впливу організаційно-управлінського потенціалу на загальний інтегральний показник конкурентостійкості підприємств, що базується на визначенні можливих сценаріїв розвитку в умовах дії факторів, що обумовлюють реалізацію організаційно-управлінського потенціалу в забезпеченні конкурентостійкості підприємств машинобудування. Обґрунтовано формування механізму забезпечення конкурентостійкості підприємств з урахуванням наявності організаційно-управлінського потенціалу, який є основою для прийняття якісних управлінських рішень щодо підвищення адаптивності підприємств до складних і мінливих умов зовнішнього середовища.
Класифікація за JEL: C33, M11, L23, L62.
Посилання
Амосов О. Ю. Формування потенціалу підприємства: організаційний та управлінський аспект. Бизнес–Информ. 2012. № 12. С. 337–341.
Ареф’єва О. В. Управління потенціалом розвитку промислових підприємств : моногр. Київ : ГРОТ, 2004. 200 с.
Андрєєва Є. Л. Концептуальні основи формування організаційноуправлінського потенціалу конкурентостійкості підприємств машинобудування. Экономика и управление. Научно-практический журнал. 2014. № 2. С. 79–84.
Булах І. В. Оцінка конкурентоспроможності підприємства сфери телекомунікацій : монографія. Донецьк : ДРУК-ІНФО, 2010. 244 с.
Гавкалова Н. Л. Соціально-економічний механізм ефективності менеджменту персоналу: методологія та концепція формування. Харків : Вид. ХНЕУ, 2007. 400 с.
Дикань В. Л., Пономарьова Т. В. Розвиток промислового потенціалу українських підприємств. Вісник економіки транспорту і промисловості : зб. наук. праць. Харків : УкрДАЗТ. 2011. № 36. С. 100–105.
Кузьминчук Н. В., Андрєєва Є. Л. Якiсний aнaлiз реалізації організаційноуправлінського потенціалу та конкурентостійкості підприємств. БизнесИнформ. 2014. № 1. С. 126–133.
Кузьминчук Н. В., Куценко Т. М., Терованесова О. Ю. Формування чинників впливу на експортно-імпортну діяльність вітчизняних промислових підприємств. Причорноморські економічні студії. 2020. Вип. 50. С. 69–74.
Мельник О. Г. Фінансовий потенціал машинобудівного підприємства: сутність та індикатори оцінювання. Вісник Національного університету «Львівська політехніка». Сер.: Менеджмент. 2007. № 606. С. 46–51.
Мескон М. Х., Альберт М., Хедоури Ф. Основы менеджмента. Москва : Дело, 2004. С. 199.
Отенко И. П. Методологические основы управления потенциалом предприятия. Харків : Изд. ХНЭУ, 2004. 216 с.
Отенко И. П., Малярец Л. М. Механизм управления потенціалом предприятия. Харків : Изд. ХГЭУ, 2003. 220 с.
Портер Майкл Э. Конкуренция. Москва : Вильямс, 2006. 608 с.
Прокопишин Л. М. Механізм формування та використання управлінського потенціалу на підприємствах машинобудування. Актуальні проблеми економіки. 2009. № 7(97). С. 138–145
Тридід О. М. Комплексна оцінка конкурентного статусу підприємства. Економіка розвитку. 2002. № 2(22). С. 75–76.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).