ЦІНОУТВОРЮЮЧІ ПРАКТИКИ ПРИ ВВЕДЕННІ НОВИХ ПРОДУКТІВ НА РИНОК: ДАНІ З БОЛГАРІЇ
Ключові слова:
Введення нового продукту, ціноутворюючі практики, ціноутворення на еонові цінності, ціноутворення на основі конкуренції, ціноутворення на основі витрат.Анотація
Встановлено визначення ціноутворюючих практик, що застосовуються в болгарських фірмах. Вказано, що, згідно з опублікованими до цього моменту дослідженнями, ціноутворення, в тому числі нові продукти при їх введенні на ринок, є одним із найскладніших рішень у фірмі. Обґрунтовано, що при визначенні вартості нового продукту фірми дотримуються трьох ціноутворюючих практик: ціноутворення на основі цінності для споживача; ціноутворення на основі конкурентності; ціноутворення на основі витрат.
Відповідно до результатів проведеного емпіричного дослідження серед болгарських фірм виявлено те, що найпоширенішим фактором у ціноутворенні матеріальних продуктів є ціни конкурентних товарів, а при послугах -співвідношення між ціною та параметрами продукту.
Посилання
Achrol, R. S. 1991. Evolution of the marketing organization: New forms for turbulent environments. Journal of Marketing 55 (October): 77-93.
Anderson, J. C., M. Wouters, and W. van Rossum. 2010. Why the highest price isn’t the best price. MIT Sloan Management Review 51 (2): 69-76.
Atuahene-Gima, K. 1995. An exploratory analysis of the impact of market orientation on new product performance - a contingency approach. Journal of Product Innovation Management 12: 275-93.
Day, George S. and David B. Montgomery. 1999. Charting New Directions for Marketing. Journal of Marketing, 63 (Special Issue), 3-13.
Evanschitzky, Heiner, Martin Eisend, Roger J. Calantone, and Yuanyuan Jiang. 2012. Success Factors of Product Innovation: An Updated MetaAnalysis, Journal of Product Innovation Management, 29 (S1): 21-37.
Grewal, D., К. В. Monroe, and R. Krishnan. 1998. The effects of price comparison advertising on buyers’ perception of acquisition value, transaction value, and behavioral intentions. Journal of Marketing 62 (April): 46-59.
Homburg, C., and C. Pflesser. 2000. A multiple-layer model of marketoriented organizational culture: Measurement issues and performance outcomes. Journal of Marketing Research 37 (November): 449-62.
Ingenbleek, Paul Т. М., Ruud T. Frambach, and Theo M. M. Verhallen. 2013. Best Practices for New Product Pricing: Impact on Market Performance and Price Level under Different Conditions. Journal of Product Innovation Management.
Ingenbleek, P., M. Debruyne, R. T. Frambach, and Т. M. M. Verhallen. 2003. Successful new product pricing practices: A contingency approach. Marketing Letters 14 (4): 289-305.
Mazumdar, Т., S. P. Raj, and I. Sinha. 2005. Reference price research: Review and propositions. Journal of Marketing 69 (October): 84-102.
Monroe, K. B. 2003. Pricing: Making profitable decisions. New York: McGraw-Hill.
Nagle, Т. Т., and J. E. Hogan. 2006. The strategy and tactics of pricing: A guide to profitable decision making. Englewood Cliffs, NJ: Prentice Hall.
Nagle, T. and R. Holden. 1995. The Strategy and Tactics of Pricing: A Guide to Profitable Decision Making. Englewood Cliffs, NJ: Prentice Hall.
Netseva-Porcheva, Tatyana. 2011. Value-based pricing - A success factor in the competitive struggle, Marketing, Jan 2011, pp. 227-236.
Noble, P. M., and T. S. Gruca. 1999. Industrial pricing: Theory and managerial practice. Marketing Science 18 (3): 435-54.
Rajendran, K. N., and G. J. Tellis. 1994. Contextual and temporal components of reference price. Journal of Marketing 58 (January): 22-34.
Tversky, A., and D. Kahneman. 1991. Loss aversion and riskless choice: A reference-dependent model. The Guarterly Journal of Economics, (November): 1039-61.
Tzokas, Nikolaos, Susan Hart, Paraskevas Argouslidis, and Michael Saren. 2000. «Industrial Export Pricing Practices in the United Kingdom», Industrial Marketing Management, 29, 191-204.
Zeithaml, V. A. 1988. Consumer perceptions of price, quality and value: A means-end model and synthesis of evidence. Journal of Marketing 52 (July): 2-22.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).