НАУКА Й ОСВІТА У СТАНОВЛЕННІ «НОВОЇ ЕКОНОМІКИ» В УКРАЇНІ

Автор(и)

  • Євген Савельєв ТНЕУ
  • Віталіна Куриляк ТНЕУ

Ключові слова:

Англосаксонська культура, Болонська декларація, венчурна філантропія, венчурний капітал, вища освіта, Державний бюджет України, економіка знань, економіка освіти, економічна реформа, експорт знань, людський капітал, імпорт знань, інновація, інтернаціоналі

Анотація

Сформульовано концепцію докорінної зміни ролі науки й освіти в українському суспільстві та перетворення їх на основу реформування економіки. Розроблено українську модель нової економіки, конкурентоспроможність якої забезпечують розвиток і споживання знань у сфері матеріального виробництва та послуг. Україна має знайти свої специфічні науково-технічні пріоритети, сконцентрувати фінансові ресурси на забезпеченні світового лідерства у визначених сферах, змінити структуру економіки відповідно до національних наукових досягнень. Освіта і наука мають розвиватися не тільки як важливі соціальні функції держави, а й як успішний бізнес країни на національному та світовому ринках.

 

Посилання

Baumard Ph., Tacit Knowledge in Organisations, SAGE Publications, London, 1999.

Barboro S. Neuere Entwicklungen in der bildungsökonomie // List Forum für Wirtschafts- und Finanzpolitik. - Band 29 (2003). - Heft 3. - S. 237-248.

Bukowitz W. R., Williams R. L., The Knowledge Management Fieldbook, Financial Times - Prentice Hall Persons Education Limited, Harlow-London, 1999.

Drucker P., Post-Capitalist Society, Butterworth - Heinemann, Oxford, 1993.

Kotyhski J. Europejska przestrzeh gospodarcza oparta na wiedzy - od Lizbony do Warszawy? // Gospodarka oparta na wiedzy. Wyznanie dla Polski XXI wiku. - Waszawa, 2001.

Friedman N. Capitalism and Freedom. - Chicago, 1962.

Glotz P. Die transatlantische digitale Kluft wird größer // Internationale Politik. - 2003. -№ 6. - S. 41-45

Gospodarka oparta na wiedzy. Wyznanie dla Polski XXI wiku. - Waszawa, Komitet Badah Naukowych, 2001.

Grüske K.-D. Tragen Akademiker die Kosten ihrer Ausbildung? Sind Studiengebüren unsozial? in: W. Bötcher/H. Weishaupt/M. Weis (Hrsg.), Wege zu einer neuen Bildungsökonomie, Pädagogik und Ökonomie auf der Suche nach Ressourcen und Finansierungskonzeption. - Göttingen. - 1997. -S. 277-291.

Haila A. Real Estate in Global Cities: Singapore and Hong Kong as Property States // Urban Studies. - Vol. 37. - № 12. - 2000.

Hall P. Cities in Civilisation. Pheonix Giant. - London, 1988.

IMD International (International Institute for Management Development), The World Competetiveness Yearbook 2000, Losanna, 2000.

Kotynski J. Europejska przestrzen gospodarcza oparta na wiedzy - od Lizbona do Warszawy? // Gospodarka oparta na wiedzy. Wyznanie dla Polski XXI wiku. - Waszawa, 2001.

Mayer T. Bildung in den USA und in Europa - wer kann von vern lernen? // ibw-Mitteilungen - Oktober 2003.

Medzinski M. Kalifornia - Singapur. Analiza poröwnawcza // Gospodarka oparta na wiedzy. Wyznanie dla Polski XXI wiku. - Waszawa, 2001.

Yun Hing Ai. Innovative Milieu and Cooperation Networks: state initiatives and partnership for restructuring in Singapore // H-J. Braczyk and arhers. Regional innovation Systems, UCL Press, London, 1988.

Nonaka I., The Knowledge Creating Company, Harward Business Review, Nov. - Dec. 1991.

OECD. Technology and Economy. The Key Relationship. - Paris, 1992.

Pootvaara P., Kanniainen V. Why Invest in Your Neighbor? Social contract on educational investment, in: International Tax and Public Finance. - Vol.

-2000. - P. 574-582.

Same procedure as every year? Die Universität wird 90 und feiert II UniReport. - 17. Dezember 2003. - № 8. - S. 9.

Schultz T. W. Optimal Investment in College Instruction: Equity and Efficiency, in: W. T. Schultz (Hrsg.), The Equity-Efficiency Quandary, Chicago, 1972. - S. 2-30.

Skyrme D. J., Knowledge Networking. Creating the Collaborative Enterprise, Butterworth - Heinemann, Oxford, 1993.

Zack M. H., Developing a Knowledge Strategy, California Management Review. - Vol. 41. - № 3, Spring 1999.

Zack M. H., Managing Codified Knowledge, Sloan Management Review, Summer 1999.

Журавський В, C. Вища освіта як фактор державотворення і культури в Україні. - K.: Видавничий дім «Ін Юре», 2003. -416 с.

Залецкая С. Л,, Семко Г, В. Современные модели бизнес образования // Экономика образования. - 2003. - № 3. - С. 45-53.

Иванова Н. Национальные инновационные системы. - М, 2002.

Кузнецов Е. Пробудиться, догнать и устремиться вперед: механизмы запуска инновационного роста в России // Международная научно-практическая конференция «Новая экономика - новое общество - новое государство». - Москва, 2002. - http://www.neweco.ru/docs/conference/conf10.htm

Оболеский В. Технологическое соперничество на мировом рынке // Мировая экономика и международные отношения. - 2003. - № 7.

Подготовка специалистов для зарубежных стран в России: состояние и перспективы. - М., 1999.

Программа социально-экономического развития Российской Федерации на среднесрочную перспективу (2002-2004 годы) // Сборник законодательства Российской Федерации. - 2001. - № 31.

Про внутрішнє і зовнішнє становище України у 2002 році // Послання Президента України до Верховної Ради України. - 15 квітня 2003 року. -http://www.president.gov.ua/officdocuments/ officmessages/151983618,html

Савельев Є, Айзен Р., Куриляк В., Гірняк Я. Європейські економічні студії і відносини у сфері бізнесу. - Тернопіль, 2000.

Савельев Є., Куриляк В. Нова економіка і моделі її формування в Україні // Журнал європейської економіки. - 2002. - Том 1. - № 1.

Скуратов А. К. Дистанционное обучение в Інтернет // Экономика образования. - 2003. - №1 (14).

Субботин A. K. Глобальная образовательная стратегия и бизнес-образование для развивающихся стран в первой четверти XXI в. // Экономика образования. - 2002. - № 4

##submission.downloads##

Опубліковано

23.04.2018

Як цитувати

Савельєв, Євген, і Віталіна Куриляк. «НАУКА Й ОСВІТА У СТАНОВЛЕННІ ‘НОВОЇ ЕКОНОМІКИ’ В УКРАЇНІ». Журнал європейської економіки, вип. 3, вип. 1, Квітень 2018, с. 45-78, https://jeej.wunu.edu.ua/index.php/ukjee/article/view/1106.

Номер

Розділ

НОВА ЕКОНОМІКА