ЕВОЛЮЦІЯ ЦІННІСНИХ МОТИВІВ СПОЖИВАННЯ В ПОСТРАДЯНСЬКИХ КРАЇНАХ: ПРИКЛАД УКРАЇНИ
Анотація
Розглянуто еволюцію споживання домогосподарств в Україні для вивчення змін у поведінці споживачів. Мета дослідження – проаналізувати моделі споживчої поведінки в Україні та їх історичного коріння, що дасть змогу краще розуміти фактори, що обумовлюють споживчу поведінку українців, допоможе українським компаніям спрогнозувати її майбутні зміни та розробити механізми й інструменти для управління споживчою поведінкою. Результати дослідження показують, що радянські споживчі звички все ще впливають на моделі споживчої поведінки українців. Навіть молоде покоління, яке ніколи не стикалося з радянською системою, певною мірою зазнає впливу її моделей споживання. Після розпаду СРСР Україна перейняла моделі споживчої поведінки із заходу, насамперед споживацтво та невід’ємний захист споживачів, а також недавню боротьбу з надмірним споживанням. Водночас ще один світовий тренд споживання – креативний консюмеризм – активно переймається українцями, зокрема тому, що такі форми поведінки успадковані від радянського суспільства. Сучасні технології, а також криза COVID-19 впливають на моделі поведінки споживачів в Україні, насамперед через зростання ролі онлайн-технологій у прийнятті споживачем рішень, під час та після здійснення покупки.
Класифікація за JEL: D12, G51, O33.
Ключові слова
Повний текст:

Посилання
Al-Dhuhli, I., Al Mukhaini, E., & Ismael, S. (2014). The impact of social media on consumer buying behaviour [Unpublished master’s thesis]. Sultan Qaboos University.
Asma, G., & Misbah, M. (2018). Impact of social media marketing on consumer buying behaviour-A study. Research Review International Journal of Multidisciplinary, 3(6), 219-222. https://zenodo.org/record/1285933#.YrbvgXZBzIU
CEIC Data. (n.d.). Ukraine’s household expenditure per capita from 1999 to 2020 [Data set]. https://www.ceicdata.com/en/indicator/ukraine/annual-householdexpenditure-per-capita
Ertemel, A. V., & Ammoura, A. (2016). The role of social media advertising in consumer buying behavior. International Journal of Commerce and Finance, 2(1), 81-89.
Koval, V., & Mikhno, I. (2020). Socio-economic status and improvement the condition of the national economy of Ukraine. Journal of Interdisciplinary Debates, 1(1). https://www.periodicojs.com.br/index.php/jid/article/download/2/3/14
Lim, X. J., Radzol, A. M., Cheah, J., & Wong, M. W. (2017). The impact of social media influencers on purchase intention and the mediation effect of customer attitude. Asian Journal of Business Research, 7(2), 19-36. https://doi.org/10.14707/AJBR.170035
Ministry of Finance of Ukraine. (2020). Ukraine: Investor presentation. https://mof.gov.ua/storage/files/Ukraine%20-%20Investor%20Presentation%20-%20Sep%202020-.pdf
Mulska, O., & Kloba, T. (2021). Decomposition of financial capacity of Ukrainian households in the conditions of changing economic environment: Regional section. Three Seas Economic Journal, 2(3), 68-77. https://doi.org/10.30525/2661-5150/2021-3-10
Nazarova, G. (2021). Patterns of consumer behavior in Ukraine. Economy and Society, 29. https://doi.org/10.32782/2524-0072/2021-29-59
Sokhatska, O., & Siddharth. (2019). The impact of social media marketing on consumer buying behaviour: Theoretical aspect. Journal of European Economy, 18(2), 285-297. https://doi.org/10.35774/jee2019.02.285
Trading Economics. (n.d.). Ukraine average monthly wages [Data set].https://tradingeconomics.com/ukraine/wages
Trading Economics. (n.d.). Ukraine GDP [Data set]. https://tradingeconomics.com/ukraine/gdp
Стаття отримана: 6 березня 2022.
Стаття рецензована: 15 березня 2022.
Стаття прийнята: 25 березня 2022.
Посилання
- Поки немає зовнішніх посилань.