ПРОГРАМИ МВФ: ДОСВІД ОКРЕМИХ КРАЇН ТА ПЕРСПЕКТИВИ ДЛЯ УКРАЇНИ

Автор(и)

  • Олександр Петрик директор МВФ від України 2013-2017

Ключові слова:

Україна та МВФ, кредитна програма МВФ, реформа квот МВФ, структурні реформи, політика МВФ, стабілізаційна програма Стенд-бай (Stand-by), програма розширеного кредитування (EFF), пенсійна реформа, стабілізаційні програми МВФ, Уругвай, Румунія, Ірландія.

Анотація

Зазначено, що МВФ є провідною інституцією, яка підтримує глобальну економічну та фінансову стабільність. Обґрунтовано, що, на відміну від решти інших міжнародних фінансових інституцій, Фонд не є просто кредитною установою. Наголошено, що МВФ утримує пул валют країн-членів і певну кількість власних міжнародних резервів та використовує ці кошти для надання кредиту своїм членам, які зіткнулися з економічними і фінансовими труднощами або очікують їх незабаром. Вказано, що внесок кожного члена є квотою, яка базується на відносній позиції країни у світовій економіці, зокрема на ВВП, торгівлі, потоках капіталу в цю країну та її міжнародних резервах. Уточнено, що загальний пул квот доповнюється ресурсним рахунком, який є важливим доповненням до пулу квот у випадку винятково високих потреб країн-членів у ресурсах Фонду.

Розглянуто новий кредитний інструментарій Фонду, який еволюціонував разом із розвитком світової фінансової системи і цей процес модернізації прискорився після фінансової кризи 2008 р. Констатовано, що це було відповіддю на зростання потреб у ресурсах країн-членів та відповідно підсилення безпеки цих ресурсів. Акцентовано, що разом із модифікацією існуючих програм кредитування Stand-By Arrangements (SBA) і Розширеного кредитування (EFF) були запроваджені нові програми кредитування (FCL, PLL, RFI).

Вказано, що МВФ також надавав кредити групі бідних країн на пільгових умовах і, зокрема, під нульову відсоткову ставку. Наголошено, що це кредитування допомагало вийти на стійке економічне зростання та обмежити бідність у цих країнах. Визначено, що метою статті є на основі методу порівняльного аналізу результатів програм МВФ у різних країнах сформулювати основні напрями необхідних структурних реформ в Україні.

Посилання

IMF, 2017. - Retrieved from : http://www.imf.org/About/Factsheets/Sheets/ 2016/07/14/12/21 /І М F-Quotas?pdf=1.

Crisis Program Review, SM/15/277, IMF, Washington DC.

Петрик О. Основні аспекти макропруденційної політики в сучасних умовах / О. Петрик// Вісник Раціонального банку України. - 2013. -№ 9 (211).

Oleksandr Petryk, Vitalii Batkovskyi, 2014, Financial programs of the International Monetary Fund for providing financial assistance to countries, Herald of the National Bank of Ukraine, № 6 (220), NBU, Kyiv.

Mohsin S. Khan, Sunil Sharma, 2001, IMF Conditionality and Country Ownership of Programs, IMF Working paper, WP/01/142, IMF, Washington DC.

David Goldsbrough, 2015, Independent Evaluation Office of the International Monetary Fund Review of Ex Post Assessments of Countries with Longer-Term Program Engagement and of Ex Post Evaluations of Exceptional Access Arrangements, IEO Background Paper, BP/15/01, IMF, Washington DC.

IMF Financial Operations, 2014. 170 pages, IMF, Washington DC.

Jeffrey Sachs, 1997 The IMF Is a Power Unto Itself, The Financial Times, December, 11 1997.

Joseph E. Stiglitz, Globalozaation and its Discontents. 2002. New York: W. W. Norton, Print.

Ireland, 2014, Ex Post Evaluation of Exceptional Access Under the 2010 Extended Arrangement, IMF Country report No. 15/20, IMF, Washington DC.

Uruguay, 2007: Fifth and Sixth Reviews Under the Stand-By Arrangement, Requests for Waiver of Nonobservance of Performance Criteria, and Financing Assurances Review - Staff Report; Staff Supplement; Staff Statement; Press Release on the Executive Board Discussion; and Statement by the Executive Director for Uruguay, IMF Country Report No. 07/146, IMF, Washington DC.

Uruguay, 2008: Ex Post Evaluation of Exceptional Access Under the 2005 Stand-By Arrangement, IMF Country Report No. 08/47, IMF, Washington DC.

Romania, 2012: Ex Post Evaluation of Exceptional Access Under the 2009 Stand-By Arrangement, IMF Country Report No. 12/64, IMF, Washington DC.

Romania, 2014: Ex post evaluation of exceptional access under the 2011 Stand-by Arrangement, IMF Country Report No. 14/88, IMF, Washington DC.

Ukraine, 2011: Ex Post Evaluation of Exceptional Access Under the 2008 Stand-By Arrangement, IMF Country Report No. 11/325, IMF, Washington DC.

Ukraine, 2014: Ex Post Evaluation of Exceptional Access Under the 2010 Stand-By Arrangement, IMF Country Report No. 14/146, IMF, Washington DC.

Ukraine, 2014: Request For a Stand-by Arrangement-Staff Report; Staff Supplements; Press Release on the Executive Board Discussion; and Statement by the Executive Director for Ukraine, IMF Country Report No. 14/106, IMF, Washington DC.

Ukraine, 2015. Request For Extended Arrangement Under The Extended Fund Facility And Cancellation Of Stand-by Arrangement-Staff Report; Press Release; And Statement By The Executive Director For Ukraine, No. 15/69, IMF, Washington DC.

Ukraine, 2015. First Review Under The Extended Arrangement-Press Release; Staff Report; And Statement By The Executive Director For Ukraine, No. 15/218, IMF, Washington DC.

Ukraine, 2016 article IV Consultation and Third review Under The Extended Arrangement, Requests, For a Waiver Of Non-observance of Applicability, Rephasing of Access And Financing Assurances Review-Press Release; Staff Report; And Statement by The Executive Director For Ukraine, No. 17/83, IMF, Washington DC.

##submission.downloads##

Опубліковано

05.09.2018

Як цитувати

Петрик, Олександр. «ПРОГРАМИ МВФ: ДОСВІД ОКРЕМИХ КРАЇН ТА ПЕРСПЕКТИВИ ДЛЯ УКРАЇНИ». Журнал європейської економіки, вип. 16, вип. 4, Вересень 2018, с. 480-03, https://jeej.wunu.edu.ua/index.php/ukjee/article/view/1299.

Номер

Розділ

РИНОК ФІНАНСОВО-БАНКІВСЬКИХ ПОСЛУГ