HOSPITALITY INDUSTRY AS THE EFFECTIVE INSTRUMENT OF TRAVEL BUSINESS DEVELOPMENT
Keywords:
Hospitality, hospitality industry, travel and hospitality industry, structural elements of hospitality, tourism services, competitiveness, consumer needs.Abstract
The article deals with the essence of hospitality in its content of ambiguity; the instruments of achieving competitiveness in the sphere of hospitality industry were revealed.
References
Жайворонок В. В. Знаки української етнокультури : словник-довідник / В. В. Жаворонок. - К. : Довіра, 2006. - С. 151-152.
Папирян Г. А. Менеджмент в индустрии гостеприимства / Г. А. Папирян. -М. : Экономика, 2000.
Сало Я. М. Організація обслуговування населення на підприємствах ресторанного сервісу. Ресторанна справа : довідник офіціанта / Я. М. Сало. -Львів : Афіша, 2007. - 301 с.
Браймер Р. А. Основы управления в индустрии гостеприимства / Р. А. Браймер. - М. : Аспект Пресс, 1995. - 195 с.
Котлер Ф. Маркетинг, гостеприимство, туризм / Ф. Котлер, Дж. Боуэн, Дж. Майкенз ; [под ред. Р. Б. Ноздревой]. - М. : ЮНИТИ, 1998. - 764 с.
Гостинність та історія її розвитку [Електронний ресурс]. - Режим доступу : ИНр://аі.шікіреСіа.огд/шікі/гостеприимство.
Подлепіна П. О. Підвищення конкурентоспроможності підприємств індустрії гостинності / П. О. Подлепіна, О. М. Поп // Туристичний бізнес: світові тенденції та національні пріоритети : матеріали VI міжнар. наук.-практ. конф. - Х. : ХНУ ім. В. Н. Каразіна. - С. 214-216.
Леонтьєва Ю. Ю. Дослідження можливостей використання існуючих методів оцінки конкурентоспроможності для готельних підприємств / Ю. Ю. Леонт’єва, К. А. Рудакова // Науково-технічний збірник. - 2012. -№ 102. - С. 499-503.
Клименко С. М. Управління конкурентоспроможністю підприємства : на-вч. посіб. / С. М. Клименко, О. С. Дуброва, Д. О. Барабась [та ін.]. - К. : КНЕУ, 2006. - 527 с.
Гаврилюк С. П. Конкурентоспроможність підприємств у сфері туристичного бізнесу : навч. посіб. / С. П. Гаврилюк. - К. : Київ. нац. торг.-екон. ун-т, 2006. - 180 с.
Герасименко В. Г. Оцінка конкурентоспроможності готельного господарства крупного міста на основі матричних методів стратегічного аналізу /В. Г. Герасименко // Экономика и управление. - 2009. - № 6. - С. 129.
Уокер Дж. Р. Управление гостеприимством. Вводный курс / Дж. Р. Уокер. -М. : ЮНИТИ, 2006. - 880 с.
Чорненька Н. В. Організація туристичної індустрії / Н. В. Чорненька. - К. : Атіка, 2006. - 264 с.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).