INFORMATION AND COMMUNICATION PROBLEMS OF DOMESTIC BUSINESS GLOBALIZATION
Keywords:
International marketing, global markets, macroeconomic processes, marketing management, sales, marketing research at the micro level, enterprises, economic development strategy.Abstract
The purpose of this research is to develop methodologies for the study of globalization of business in general and its separate aspects related to strategic marketing decisions on foreign markets and information and communication globalization of domestic business. Subject of research are theoretical foundations, methodological and applied issues of system development activities of the marketing mix as a tool for the revitalization of Ukrainian enterprises in international business. The object of research is the process of formation and development of marketing activities and business entities on the global commodity markets.
References
Данніков О. В. Стимулювання збуту українських підприємств на глобальних товарних ринках. Збірник наукових праць. – К. : Інститут світової економіки та міжнародних відносин НАНУ, 2008. – Вип. 59.– С. 174–185.
Котлер Ф. Маркетинг. Менеджмент / Ф. Котлер ; пер. с англ. под ред. О. А. Третьяк, Л. А. Волковой, Ю. Н. Каптуревского. − СПб. : Питер, 1999. − 896 с.
Куденко Н. В. Маркетингова стратегія фірми : монографія. – К. : КНЕУ, 2002. – 245 с.
Маркетинг: підручник / А. Ф. Павленко, І. Л. Решетнікова, А. В. Войчак та ін. ; за наук. ред. д-ра екон. наук, проф., акад. АПН України А. Ф. Павленка ; кер. авт. кол.. д-р екон. наук, проф. І. Л. Решетнікова. – К. : КНЕУ, 2008. – 600 с.
Маркетинг : учебник / Руделиус Уильям; Керин Роджер А.; Хартли Стивен У. и др. – М. : ДеНово, 2001. – 706 с.
Оприлюднення експрес-випусків Держстату у 2014 році. Основні показники соціально-економічного розвитку України [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://ukrstat.org/uk/operativ/operativ2014/mp/op/op_u/op1114_u.htm.
Національний інститут стратегічних досліджень. «Щодо тенденцій розвитку економіки України у 2014–2015 рр.» Аналітична записка [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://www.niss.gov.ua/articles/1635/.
Бізнесові лабіринти, або Що заважає українським підприємцям швидко перейняти світові стандарти [Електронний ресурс] // Віче. – 2014. – № 17. – Вересень. – Режим доступу : http://www.viche.info/journal/4357/
Українська правда. Економічна правда. Риск дефолта Украины растет [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://www.epravda.com.ua/ rus/news/2014/12/23/517503/
JLL announces Europe’s retail gateway cities. Research Articles JLL (NYSE: JLL) [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://www.jll.ua/ukraine/engb/news/244/jll-announces-europes-retail-gateway-cities .
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).