TARGETING AS ONE OF THE TYPES OF STRATEGIC ADVERTISEMENT
Keywords:
Targeting, advertisement, segmentation, marketing, target market.Abstract
The conception of targeting is opened in the article. The tasks which resolve by targeting are characterized. The using of targeting as one of Internet advertising method is proposed.
References
Ализар А. Поведенческий таргетинг: назад в будуще. Вебпланета [Електронний ресурс]. – Режим доступу : webplanet.ru/news/advert/2007/ 8/30/behaviorism.html.
Бородкин А. Поведенческий таргетинг: изображая жертву. Тельньюз [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://telnews.ru/theme/13053/
Богданов Б. Воздушные шарики в рекламе [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://telnews.ru/column/13061/
Бутенко Н. В. Маркетинг : підручник. – К. : Атака, 2008. – 300 с.
Траут Дж., Райс Э. Позиционирование. Битва за узнаваемость. [Електронний ресурс]. – Режим доступу : lux.e-reading-lib.org/.../Traut_-_Pozicionirovanie._Bitva_za_uznavaemost.
Диксон П. Р. Управление маркетингом : пер. с англ. – М. : БИНОМ, 2007.
Пасічник Д. Ю., Діброва Т. Г., Поведінковий таргетинг – новий підхід до реклами в мережі інтернет. – Національний технічний університет України «КПІ», Актуальні проблеми економіки та управління [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://probl-economy.kpi.ua/ru/node/74.
Поведінковий таргетинг змушує купувати [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://www.iliadabeachhotel-corfu.com/index.php/marketingova-informatsiya/ogljadi/2803-povedinkovij-targeting-zmushue-kupuvati.
Поведенческая реклама наиболее эффективна для решения задач, связанных с отложенным спросом. МедиаРеволюция [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://www.mediarevolution.ru/advertiser/scripts/288.html.
Чистов К. «Оценка по поведению» Технологии таргетинга сегодня и завтра // Інтернет-Форум. – 2007. – 21 бер. – С. 43–55.
Market targeting options [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://www.learnmarketing.net/targeting.htm.
Oriah Akir, Md. Nor Othman Consumers’ Shopping Behaviour Patternon Selected Consumer Goods: Empirical Evidenceon Malaysian Consumers Journal of Business & Policy Research. – Volume 5. – Number 1. – July 2010. – Pp. 123–157.
STP [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://www.segmentationstudyguide.com/stp-process/what-is-the-stp-process/
Susan Ward. Small Business: Canada Expert Target Marketing [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://sbinfocanada.about.com/od/ marketing/g/targetmarketing.htm.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).