TARGETING AS ONE OF THE TYPES OF STRATEGIC ADVERTISEMENT

Authors

  • Olena Karas TNEU

Keywords:

Targeting, advertisement, segmentation, marketing, target market.

Abstract

The conception of targeting is opened in the article. The tasks which resolve by targeting are characterized. The using of  targeting as one of Internet advertising method is proposed.

 

References

Ализар А. Поведенческий таргетинг: назад в будуще. Вебпланета [Електронний ресурс]. – Режим доступу : webplanet.ru/news/advert/2007/ 8/30/behaviorism.html.

Бородкин А. Поведенческий таргетинг: изображая жертву. Тельньюз [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://telnews.ru/theme/13053/

Богданов Б. Воздушные шарики в рекламе [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://telnews.ru/column/13061/

Бутенко Н. В. Маркетинг : підручник. – К. : Атака, 2008. – 300 с.

Траут Дж., Райс Э. Позиционирование. Битва за узнаваемость. [Електронний ресурс]. – Режим доступу : lux.e-reading-lib.org/.../Traut_-_Pozicionirovanie._Bitva_za_uznavaemost.

Диксон П. Р. Управление маркетингом : пер. с англ. – М. : БИНОМ, 2007.

Пасічник Д. Ю., Діброва Т. Г., Поведінковий таргетинг – новий підхід до реклами в мережі інтернет. – Національний технічний університет України «КПІ», Актуальні проблеми економіки та управління [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://probl-economy.kpi.ua/ru/node/74.

Поведінковий таргетинг змушує купувати [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://www.iliadabeachhotel-corfu.com/index.php/marketingova-informatsiya/ogljadi/2803-povedinkovij-targeting-zmushue-kupuvati.

Поведенческая реклама наиболее эффективна для решения задач, связанных с отложенным спросом. МедиаРеволюция [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://www.mediarevolution.ru/advertiser/scripts/288.html.

Чистов К. «Оценка по поведению» Технологии таргетинга сегодня и завтра // Інтернет-Форум. – 2007. – 21 бер. – С. 43–55.

Market targeting options [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://www.learnmarketing.net/targeting.htm.

Oriah Akir, Md. Nor Othman Consumers’ Shopping Behaviour Patternon Selected Consumer Goods: Empirical Evidenceon Malaysian Consumers Journal of Business & Policy Research. – Volume 5. – Number 1. – July 2010. – Pp. 123–157.

STP [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://www.segmentationstudyguide.com/stp-process/what-is-the-stp-process/

Susan Ward. Small Business: Canada Expert Target Marketing [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://sbinfocanada.about.com/od/ marketing/g/targetmarketing.htm.

Published

02.10.2017

How to Cite

Karas, Olena. “TARGETING AS ONE OF THE TYPES OF STRATEGIC ADVERTISEMENT”. Journal of European Economy, vol. 13, no. 3, Oct. 2017, pp. 318-26, https://jeej.wunu.edu.ua/index.php/enjee/article/view/772.