SYNERGY OF THEORIES OF INTERNATIONAL AND STRATEGIC MANAGEMENT IN CONDITIONS OF GLOBALIZATION

Authors

  • Bohdan Litovchenko

Keywords:

Strategic management, international management, multinational marketing, management of human recourses, global production, global marketing.

Abstract

Development of modern globalization processes requires from theory and practice of management challenges due to environment pressure. Multiple environmental shocks provoked a synergy effect of strategic and international management, especially in field of management of human resources. In this article we overview actual problems of relationships of these directions of management research concerning new ways to theory and practice of modern management.

 

References

Міжнародні стратегії економічного розвитку: Навч. посіб. / За ред. А. О. Задої. – К.: Знання, 2007.

Burton F. N. Contemporary trade. – (Industrial studies series) – Oxford: PhilipAllan, 1984.

Grosse R, Kujava D. International Business: Theory and Managerial Applications. – Boston: Irwin, 1992.

Cullen J. B. Multinational Management: A Strategic Approach. – Washington State University, 2002.

Schumacher E. F. Small is Beautiful: Economics As of People Mattered, 1973 [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http: // Smallisbeautiful.org/about/decentralism.

Korten, David. Creating a Post-Corporate World, 2001 [Електронний ресурс]. – Режим доступу: www.smallisbeautiful.org/publications.html.

Кредісов А. І. Менеджмент в історичному розвитку як теорія / А. І. Кредісов. – К.: Знання України, 2009.

Levitt, Theodore. The Globalization of Markets. – Harvard Business Report, May–June, 1988.

Weiss, John. Industrialisation and Globalisation: Theory and Evidence from Developing Countries. London: Routledge, 2002.

Управління в умовах економічної глобалізації [Текст]: монографія / За ред. д. е. н. Ю. Є. Петруні. – Дніпропетровськ: АМСУ, 2010.

Питерс Т. Представьте себе! Превосходство в бизнесе в эпоху разрушений. – Стокгольмская школа экономики в Санкт-Петербурге, 2005.

The Guardian, Saturday 11 December 2010.

Минцберг Г., Альстренд Б., Лэмпед Дж. Школы стратегий. – СПб: Питер, 2000.

Попов С. А. Стратегическое управление. Модуль 4. – М.: Инфра, 1998.

Дойль П. Менеджмент: стратегия и тактика. – СПб.: Питер, 1999.

Холл Р. Организации: структури, процеси, результати. – СПб.: Питер, 2001.

Літовченко Б. В. Зміни парадигми стратегічного менеджменту у контексті економіки знань // Журнал європейської економіки. – 2009. – Том 8 (№ 1). – Березень. – С. 76–91.

Літовченко Б. В. «Язик» управління // Вісник Академії митної служби України. – Серія «Економіка». – 2009. – № 2. – С. 60–68.

Published

06.09.2017

How to Cite

Litovchenko, Bohdan. “SYNERGY OF THEORIES OF INTERNATIONAL AND STRATEGIC MANAGEMENT IN CONDITIONS OF GLOBALIZATION”. Journal of European Economy, vol. 10, no. 1, Sept. 2017, pp. 106-15, https://jeej.wunu.edu.ua/index.php/enjee/article/view/447.