INVESTIGATION OF THE RELATIONSHIP MARKETING CONCEPTION IN THE INTERNATIONAL MARKET

Authors

  • Mykola Matviiv TNEU

Keywords:

Consumer, index of satisfaction of consumer expectations, goodwill, brand, job stimulation.

Abstract

The relationship marketing is considered. It provides the directness of the firm’s marketing activity on the determination of long-term functional, preferred relationships both with the workers of the firm and potential customers (consumers). The interrelations marketing conceptions in the international market are defined. The content and structure of promotion functions and principles of the enterprise’s personnel is showed. They are: economic, social and moral. The model of using of consumer satisfaction, quality of goods and index of satisfaction of consumer expectations of its using is proved.

 

 

References

Айвазян С. А., Енюков И. С., Мешалкин Л. Д. Прикладная статистика: исследование зависимостей. – М.: Финансы и статистика, 2009. – 324 с.

Белый Е. М., Барашков С. В. Конкурентоспособность и качество продукции: два уровня управления // Маркетинг. – 2006. – № 4. – С. 29–34.

Булеев А. И. Количественный коэффициент конкурентоспособности товаров и услуг // Маркетинг и маркетинговые исследования в России. – 2007. – № 5. – С. 43–52.

Долинская М. Г., Соловьев И. А. Маркетинг и конкурентоспособность промышленной продукции. – М.: Изд-во стандартов, 2006. – 276 с.

Качалов В., Прудковский Б. По поводу оценки качества // Маркетинг в России и за рубежом. – 2007. – № 2. – С. 28–37.

Коммерческое товароведение и экспертиза / Под ред. Г. А. Волкова и Н. А. Нагапетьянца. – М.: ЮНИТИ, 2008. – 387 с.

Матвіїв М. Я. Методологія та методика маркетингового менеджменту в сфері вищої освіти: Монографія. – Тернопіль: Економічна думка, 2005. – 560 с.

Матвіїв М. Я. Маркетинг знань: методологічний та організаційний аспекти: Монографія. – Тернопіль: Економічна думка, 2007. – 450 с.

Портер М. Конкуренция: Учеб. пособие / Пер. с англ. – М.: Изд. дом «Вильямс», 2005. – 495 с.

Савельєв Є. В., Братко О. С., Матвіїв М. Я. та ін. Новітній маркетинг: Навч. посібник. – Тернопіль: Економічна думка, 2005. – 296 с.

Яновский A. M. Конкурентоспособность товара и производителя продукции в системе рыночной экономики // Стандарты и качество. – 2007. – № 2. – С. 61–71.

Zyman Sergio. The End of Marketing As We Know It // New York: Harper Business. – 1999. – 320 р.

Lenskold James, Marketing ROI: The path to Campaign, Customer, and Corporate Profitability // McGraw-Hill. – 2003. – 236 р.

Мооre J. F. The Death of Competition. – N.Y.: Harper Business, 2007. – 347 p.

Harvard Business Review on Marketing // Harvard Business School Publishing Corporation. – 2002. – 320 р.

Hamel G., Prahalad C.K. Competing for the Future. – Boston: Harvard Business School Press, 2008. – 435 p.

Wills Gordon, Kennedy Sherril H., Cheese John, Rushton Angela. Maximising Marketing Effectiveness // Management Decision. – 1990. – 242 р.

Shaw R. The Economist Improving Marketing Effectiveness: The Methods and Tools That Work Best // The Economist Books. – 2000. – Р. 45–58.

Court С. David, Jonathan W. Gordon, Jesko Perry. Boostingretwnson marketing investment // The McKinsey Quarterly. – 2005. – № 2.

Published

06.09.2017

How to Cite

Matviiv, Mykola. “INVESTIGATION OF THE RELATIONSHIP MARKETING CONCEPTION IN THE INTERNATIONAL MARKET”. Journal of European Economy, vol. 9, no. 4, Sept. 2017, pp. 448-61, https://jeej.wunu.edu.ua/index.php/enjee/article/view/413.

Issue

Section

INTERNATIONAL ECONOMICS