REALIZATION OF THE INTERNET-COMMUNICATIONS AND INTERNET-MEANS STRATEGIES

Authors

  • Raisa Kozhuhivska European University, Kyiv

Keywords:

Marketing, Internet-communications, internet-technologies, communication strategies, banner advertising, contextual advertising, advertising in mailing, context advancement.

Abstract

The theory and practice of using of certain Internet-communications in the enterprise’s marketing activity, which enables to define and systematize the key peculiarities, advantages and disadvantages of the  certain Internetcommunications means in the process of communicative strategies implementation in the area of Internet is analyzed. The wide  application of Internettechnologies becomes one of the most important tasks in the tourism industry.

 

 

References

Реклама в Интернете: реалии и «виртуалии». [Текст] / В. Самойленко // Маркетинг и реклама. – Киев, 2004. – № 1. – С. 35-4.

Блюм М. А. Основы использования средств рекламы в коммерческой деятельности [Текст] / М. А. Блюм, Н. В. Молоткова / Основы использования средств рекламы в коммерческой деятельности: Учебное пособие. – Тамбов: Издательство ТГТУ, 2006. – 160 с.

Маркетинг, Интернет и CALS-технологии [Текст] / : монография / В. С. Хабаров, Д. В. Цигарели, С. А. Спиридонов /. – М.: ООО «Паритет Граф», 2001. – 220 с.

Алексунин В. А. Электронная коммерция и маркетинг в интернете : Учеб. пособие. [Текст] / В. А. Алексунин, В. В. Родигина / Электронная коммерция и маркетинг в интернете : Учеб. пособие. – М.: Изд.-торг. корпорация «Дашков и К°», 2005. – 213 с.

Добрянська О. А. Управління рекламною діяльністю як фактор підвищення ефективності господарювання : Автореф. дис. ... канд. екон. наук. / 08.06.01. / НАН України. Ін-т регіон. дослідж. – Львів, 2004. – 19 c.

Орєшнікова М. І. Оцінка ефективності рекламної кампанії // Актуальні проблеми міжнародних відносин. [Текст] / М. І. Орєшнікова /. – Каталог статей зі збірників наукових праць. Вип. 35, ч. 2. – К., 2002. – С. 157–159.

Дейнекин Т. В. Комплексный метод оценки эффективности интернет-рекламы в коммерческих организациях // [Електронний ресурс]: – Режим доступу – http://www.dis.ru/market/arhiv/2003/6/11.html.

Glossary of Interactive Advertising Terms // Interactive Advertising Bureau [Electronic resource]: interactive advertising and marketing association. Mode of access : http://www.iab.net/resources/glossary.asp, free.

Frequency Plays a Significant Role in Lifting Awareness // Dynamic Logic [Electronic resource]: online research company specializing in measuring online advertising effectiveness. Mode of access: http://www.dynamiclogic.com/beyond_1_2.php, free.

Targeted Impressions More Effective Across All Brand Measures // Dynamic Logic [Electronic resource]: online research company specializing in measuring online advertising effectiveness. Mode of access : http://www.dynamiclogic.com/beyond_1_12.php, free.

Published

30.08.2017

How to Cite

Kozhuhivska, Raisa. “REALIZATION OF THE INTERNET-COMMUNICATIONS AND INTERNET-MEANS STRATEGIES”. Journal of European Economy, vol. 9, no. 3, Aug. 2017, pp. 262-70, https://jeej.wunu.edu.ua/index.php/enjee/article/view/377.

Issue

Section

INTERNATIONAL ECONOMICS