STRATEGIC MANAGEMENT AS A FUNDAMENTAL ELEMENT OF THE CORPORATE MANAGERIAL SYSTEM

Authors

  • Oleksandr Shubin Donetsk State University of Economics and Trade them. M. Tugan-Baranovsky

Keywords:

Classification criteria of the notion of strategy, corporate management, economic nature of an enterprise, essence of strategy, strategic management.

Abstract

The significance of strategic management within business management is highlighted in the paper. The definitions of management and strategic management are analyzed; the author’s definition of strategy is put forward.

 

 

References

Соловьев B.C. Стратегический менеджмент: Учебник. - Ростов-на-Дону: Феникс; Новосибирск: Сибирское соглашение, 2002. - 448 с.

Томпсон А., Стрикленд Дж. Стратегический менеджмент. Искусство разработки и реализации. - М.: Юнити, 1998. - 576 с.

Ламбен Ж.-Ж. Стратегический маркетинг: Европейская перспектива: Пер. с фр. - СПб: Наука, 1996. - 589 с.

Котлер Ф. Основы маркетинга / Пер. с англ. В. Б. Боброва. - СПб.: АО «Коруно», 1994.

Шершньова В. Д., Оборська С. В. Стратегічне управління. - K.: КНЕУ, 1999.

Уроки организации бизнеса / Сост. A. A. Демин, В. C. Катькало. - СПб.: Лениздат, 1994. - 336 с.

Аакер Д. Стратегическое рыночное управление / Пер. с англ. под ред. Ю. Н. Каптуревского. - СПб.: Питер, 2002. - 544 с.

Published

16.05.2018

How to Cite

Shubin, Oleksandr. “STRATEGIC MANAGEMENT AS A FUNDAMENTAL ELEMENT OF THE CORPORATE MANAGERIAL SYSTEM”. Journal of European Economy, vol. 2, no. 4, May 2018, pp. 453-8, https://jeej.wunu.edu.ua/index.php/enjee/article/view/1240.