MOBILE COMMERCE AS ONE OF THE MOST PERSPECTIVE TRENDS OF ELECTRONIC COMMERCE

Authors

  • Vladyslav Drachov

Keywords:

Information and telecommunication technologies, the Internet, mobile commerce, electronic commerce, mobile communication link.

Abstract

The article examines the notion of mobile commerce, which is a new form of electronic commerce that appeared due to combination of the Internet and mobile technologies. The author presents practical recommendations concerning further development of the national telecommunications industry.

 

References

Белорус О. Г. Экономическая система глобализма. - K., 2003.

Балабанов И. Т. Интерактивний бизнес. - СПб: Питер, 2001. - 128 с.

Тедеев А, А. Электронная коммерция (электронная экономическая деятельность): правовое регулирование и налогообложение. - М.: Приор-издат, 2002. - 224 с.

Кастельс М. Информационная эпоха: экономика, общество и культура: Пер. с англ. под науч. ред. О. И. Шкартана. - М.: ГУ ВШЭ, 2000. - 608 с.

Джоббер Д., Ланкастер Дж. Продажи и управление продажами: Учеб. пособие для вузов. - М.: ЮНИТИ-ДАНА, 2002. - 622 с.

http://www.ecommerce.com/

http://www.nua.com/

http://www.idk.com/

http://www.itu.com/

http://www.ukrstat.gov.ua/

Діловий журнал, - 2004. - № 1.

Доклад об электронной торговле и развитии 20002 года. ЮНКТАД ООН (Нью-Йорк и Женева, 2002 г.)

Published

23.04.2018

How to Cite

Drachov, Vladyslav. “MOBILE COMMERCE AS ONE OF THE MOST PERSPECTIVE TRENDS OF ELECTRONIC COMMERCE”. Journal of European Economy, vol. 4, no. 2, Apr. 2018, pp. 233-44, https://jeej.wunu.edu.ua/index.php/enjee/article/view/1085.