CORPORATE SOCIAL RESPONSIBILITY IN THE CONTEXT OF THE PARTNERSHIP INTERACTION FORMATION BETWEEN STATE, BUSINESS AND SOCIETY

Authors

  • Vitaliy Kryvous TNEU

Keywords:

Corporate social responsibility, TNC, geo-economic challenges, implementation, image, strategic imperatives.

Abstract

Strategic imperatives of the corporate social responsibility (CSR), in the TNC-section, of the state and society in the context of globalization and of reaching for the norms and rules, oriented at activation of their partnership interaction are defined. Motivation of the companies in the sphere of socially responsible business under condition of geo-economic challenges is distinguished. Issues of CSR formation in Ukraine are substantiated. The efficiency of CSR-practice implementation in the world dimension (a positive correlation between earning assets and social activity, ROI, improve competitiveness of the companies, modification of the competitive relations in the international markets, increasing of a valuable component and reputation of a company, management diversification in the sphere of partnership) is derived. Issues in CSR-sector that demand a further research are outlined.

 

References

Баюра Д. Формування систем корпоративного управління на засадах соціальної відповідальності / Д. Баюра // Вісник КНУ імені Тараса Шевченка. – 2013. – № 10 (151). – С. 18–22. – (Серія : Економіка).

Власова Т. Підвищення кваліфікації персоналу як складова соціальної відповідальності бізнесу / Т. Власова // Вісник КНУ імені Тараса Шевченка. – 2013. – № 148. – С. 28–31. – (Серія : Економіка).

Галушка З. Феномен соціального підприємництва: поняття та перспективи розвитку в Україні / З. Галушка // Вісник КНУ імені Тараса Шевченка. – 2013. – № 148. – С. 15–17. – (Серія : Економіка).

Котлер Ф. Корпоративна соціальна відповідальність. Як зробити якомога більше добра для вашої компанії та суспільства? / Ф. Котлер ; [пер. з англ. С. Яринич]. – К. : Стандарт, 2005. – 302 с.

Купалова Г. Екологічна звітність підприємств як складова національної інформаційної системи з охорони довкілля / Г. Купалова, Т. Матвієнко // Вісник КНУ імені Тараса Шевченка. – 2012. – № 142. – С. 12–16. – (Серія : Економіка).

Литвиненко Т. Соціальна відповідальність бізнесу як умова входження України в європейський та світовий економічний простір / Т. Литвиненко // Вісник КНУ імені Тараса Шевченка. – 2013. – № 10 (151). – С. 43–47. – (Серія : Економіка).

Ляшенко О. Дослідження соціальної відповідальності бізнесу в розрізі проблеми розвитку енергоефективних технологій / О. Ляшенко, В. Лавренчук // Вісник КНУ імені Тараса Шевченка. – 2013. – № 148. – С. 38–40. – (Серія : Економіка).

Пашнюк Л. Філантропія та спонсорство як складові соціальної відповідальності бізнесу / Л. Пашнюк // Вісник КНУ імені Тараса Шевченка. – 2013. – № 144. – С. 35–38. – (Серія : Економіка).

Нефінансова звітність: інструмент соціально відповідального бізнесу [Електронний ресурс] / Представництво ООН в Україні // Ініціатива Глобального договору в Україні. – Режим доступу : http://www.globalcompact.org.ua.

Офіційний сайт організації «Бізнес за соціальну відповідальність» (Business for Social Responsibility) [Електронний ресурс]. – Режим доступу : www.bsr.org.

United Nations Global Compact [Electronic resource]. – Mode of access : http://www.unglobalcompact.org.

Published

17.10.2017

How to Cite

Kryvous, Vitaliy. “CORPORATE SOCIAL RESPONSIBILITY IN THE CONTEXT OF THE PARTNERSHIP INTERACTION FORMATION BETWEEN STATE, BUSINESS AND SOCIETY”. Journal of European Economy, vol. 15, no. 2, Oct. 2017, pp. 167-7, https://jeej.wunu.edu.ua/index.php/enjee/article/view/872.