CORPORATE SOCIAL RESPONSIBILITY IN THE CONTEXT OF THE PARTNERSHIP INTERACTION FORMATION BETWEEN STATE, BUSINESS AND SOCIETY
Keywords:
Corporate social responsibility, TNC, geo-economic challenges, implementation, image, strategic imperatives.Abstract
Strategic imperatives of the corporate social responsibility (CSR), in the TNC-section, of the state and society in the context of globalization and of reaching for the norms and rules, oriented at activation of their partnership interaction are defined. Motivation of the companies in the sphere of socially responsible business under condition of geo-economic challenges is distinguished. Issues of CSR formation in Ukraine are substantiated. The efficiency of CSR-practice implementation in the world dimension (a positive correlation between earning assets and social activity, ROI, improve competitiveness of the companies, modification of the competitive relations in the international markets, increasing of a valuable component and reputation of a company, management diversification in the sphere of partnership) is derived. Issues in CSR-sector that demand a further research are outlined.
References
Баюра Д. Формування систем корпоративного управління на засадах соціальної відповідальності / Д. Баюра // Вісник КНУ імені Тараса Шевченка. – 2013. – № 10 (151). – С. 18–22. – (Серія : Економіка).
Власова Т. Підвищення кваліфікації персоналу як складова соціальної відповідальності бізнесу / Т. Власова // Вісник КНУ імені Тараса Шевченка. – 2013. – № 148. – С. 28–31. – (Серія : Економіка).
Галушка З. Феномен соціального підприємництва: поняття та перспективи розвитку в Україні / З. Галушка // Вісник КНУ імені Тараса Шевченка. – 2013. – № 148. – С. 15–17. – (Серія : Економіка).
Котлер Ф. Корпоративна соціальна відповідальність. Як зробити якомога більше добра для вашої компанії та суспільства? / Ф. Котлер ; [пер. з англ. С. Яринич]. – К. : Стандарт, 2005. – 302 с.
Купалова Г. Екологічна звітність підприємств як складова національної інформаційної системи з охорони довкілля / Г. Купалова, Т. Матвієнко // Вісник КНУ імені Тараса Шевченка. – 2012. – № 142. – С. 12–16. – (Серія : Економіка).
Литвиненко Т. Соціальна відповідальність бізнесу як умова входження України в європейський та світовий економічний простір / Т. Литвиненко // Вісник КНУ імені Тараса Шевченка. – 2013. – № 10 (151). – С. 43–47. – (Серія : Економіка).
Ляшенко О. Дослідження соціальної відповідальності бізнесу в розрізі проблеми розвитку енергоефективних технологій / О. Ляшенко, В. Лавренчук // Вісник КНУ імені Тараса Шевченка. – 2013. – № 148. – С. 38–40. – (Серія : Економіка).
Пашнюк Л. Філантропія та спонсорство як складові соціальної відповідальності бізнесу / Л. Пашнюк // Вісник КНУ імені Тараса Шевченка. – 2013. – № 144. – С. 35–38. – (Серія : Економіка).
Нефінансова звітність: інструмент соціально відповідального бізнесу [Електронний ресурс] / Представництво ООН в Україні // Ініціатива Глобального договору в Україні. – Режим доступу : http://www.globalcompact.org.ua.
Офіційний сайт організації «Бізнес за соціальну відповідальність» (Business for Social Responsibility) [Електронний ресурс]. – Режим доступу : www.bsr.org.
United Nations Global Compact [Electronic resource]. – Mode of access : http://www.unglobalcompact.org.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).