ПОРІВНЯЛЬНІ ПЕРЕВАГИ МІЖНАРОДНОЇ ТОРГІВЛІ: ДВОСТОРОННІ ПЕРСПЕКТИВИ ПОРТУГАЛІЯ – ЛАТВІЯ, ПОРТУГАЛІЯ – ПОЛЬЩА ТА ПОРТУГАЛІЯ – УКРАЇНА

Автор(и)

Ключові слова:

Порівняльні переваги, Модель Фейторія, індекс взаємодоповнюваності, індекс ефективності торгівлі, міжнародна торгівля.

Анотація

Оцінено, який сектор недостатньо використовується з точки зору торгівлі між Португалією та трьома іншими європейськими країнами: Латвією, Польщею та Україною. Модель Фейторія визначає недостатньо використаний сектор / продукцію для вибраних ринків з метою збільшення їхнього експорту. Модель Фейторія заснована на концепції порівняльних переваг Рікардо з урахуванням економічного, політичного та конкурентного вимірів. Методологія, представлена в дослідженні, спрямована на порівняння потенційних показників торгівлі з ефективно перевіреними показниками серед країн і використовує базу даних торгівлі за 2014–2018 рр., виокремлену із загальнодоступної бази даних ООН «Comtrade» (бази даних статистики міжнародної торгівлі).

Класифікація за JEL: F10, F11, F17.

Біографії авторів

Хосе Мануель М. БОТЕЛЬЙО, Еворcький Університет

PhD

Івета МІЕТУЛЕ, Технологічна академія Резекне

д.е.н., професор, Факультет економіки та менеджменту,

Сергій ГУШКО, Державний університет економіки та технологій

д.е.н., професор,

Володимир КУЛІШОВ, Державний університет економіки та технологій

д.е.н., професор, кафедра міжнародної економіки

Ірина МАКСИМОВА, Державний університет економіки та технологій

PhD, доцент, кафедра міжнародної економіки

Посилання

Azuayi, R. (2016). Internationalization strategies for global companies: A case study of Arla Foods, Denmark. Journal of Accounting & Marketing, 5(4), 1–9.

Bernini, M., Du, J., & Love, J. H. (2016). Explaining intermittent exporting: Exit and conditional re-entry in export markets. Journal of International Business Studies, 47(9), 1058–1076.

Botelho, J. & Kulishov, V. (2018). The Feitoria Prime Market Model: A case study of bilateral trade opportunities Portugal – Poland. Scientific Journal of Polonia University, 27(2), 11–17.

Botelho, J. & Kulishov, V. (2019). A strategic management model for economic development: The Feitoria Prime Market Model – The competitiveness concept: Most Favoured Nation Tariff (MFN Tariff). The bilateral trade opportunities Portugal – Poland and Portugal – Ukraine. Scientific Journal of Polonia University, 33(2), 56–67.

European Commission. (2020a). Entrepreneurship and small and medium-sized enterprises (SMEs). https://ec.europa.eu/growth/smes_en (accessed 29.12.2020).

European Commission. (2020b). European Commission forecast for Latvia. https://ec.europa.eu/economy_finance/forecasts/2020/summer/ecfin_forecast_summer_2020_lv_en.pdf

European Commission. (2020c). European Commission forecast for Poland. https://ec.europa.eu/economy_finance/forecasts/2020/summer/ecfin_forecast_summer_2020_pl_en.pdf

Estrin, S., Nielsen, B., & Nielsen, B. (2017). Emerging market multinational companies and internationalization: The role of home country urbanization. Journal of International Management, 23(3), 326–339.

Galvão, O. J. D. A. (2000). The Northeast and multilateral trade negotiations: From GATT to the WTO [in Portuguese]. Fortaleza: BNB.

Kubíčkováa, L., Votoupalováb, M., & Toulováb, M. (2014). Key motives for internationalization process of small and medium-sized enterprises. Procedia Economics and Finance, 12, 319 – 328.

Kiefer, L., & Carter, S. (2005). Global marketing management: Changes. challenges, and new strategies. Oxford University Press.

Love, P., & Lattimore, R. (2009). International trade. Free, fair and open? OECD Insights.

Malhotra, N., & Hinings, C. (2010). An organizational model for understanding internationalization processes. Journal of International Business Studies, 41(2), 330–349.

McDonald, B. (2020). International trade: Commerce among nations. International Monetary Fund. https://www.imf.org/external/pubs/ft/fandd/basics/trade.htm

Myrdal, G. (1956). An international economy. Harper and Row Publishers. OECD. (2020). Portugal. OECD Economic Outlook, 2020(1), 230–232. http://www.oecd.org/economy/portugal-economic-snapshot (accessed02.11.2020).

Prebisch, R. (1959). Commercial policy in the underdeveloped countries. The American economic review, 49(2), 251–273.

Rehm, S., & Goel, L. (2017). Using information systems to achieve complementarity in SME innovation networks. Information & Management, 54(4), 438–451.

Ricard, A., Katsuhiko, S., & Shimizu, M. (2020). Deepening the timing dimension of emerging market multinational companies’ internationalization – An exploratory perspective. Journal of International Management, 100799. https://doi.org/10.1016/j.intman.2020.100799

Ricardo, D. (1817). On the principles of political economy and taxation. John Murray. Standard & Poor’s. (2020). S&P Global – Ratings. https://www.standardandpoors.com (accessed 29.12.2020).

Topalova, P. (2010). Factor immobility and regional impacts of trade liberalization: Evidence on poverty from India. American Economic Journal: Applied Economics, 2(4), 1–41.

Vaillant, M., & Ons, A. (2003). Winners and losers in a free trade area between the United States and MERCOSUR. Working Papers, 1403. https://ideas.repec.org/p/ude/wpaper/1403.html

World Bank. (2020a). Doing Business 2020. World Bank. https://www.doi.org/10.1596/978-1-4648-1440-2

World Bank (2020b). Ukraine Overview. Economy. https://www.worldbank.org/en/country/ukraine/overview#3 (accessed 02.11.2020).

World Economic Forum. (2013). Enabling trade valuing growth opportunities. http://www3.weforum.org/docs/WEF_SCT_EnablingTrade_Report_2013.pdf

World Integrated Trade Solution. (2020b). Types of tariffs. World Bank https://wits.worldbank.org/wits/wits/witshelp/content/data_retrieval/p/intro/c2.types_of_tariffs.htm (accessed 29.12.2020).

Worldwide Governance Indicators. (2020). WGI 2020 Interactive. https://info.worldbank.org/governance/wgi/ (accessed 23.11.2020).

Xavier, L. F. (2009). Potential trade versus effective trade: an analysis of the use of relations between the Brazilian Northeast and the European Union [in Portuguese] [Master’s Thesis, Federal University of Pernambuco UFPE]. Recife: PIMES/UFPE. https://repositorio.ufpe.br/handle/123456789/4055

Xavier, L. F., Carvalho, R. G., Tenorio Junior, A. J. A., Sousa, E. S., & Costa, E. C. (2008). Harnessing the relations between Pernambuco and Portugal: an analysis of potential versus actual trade [in Portuguese]. Anais do Fórum BNB de Desenvolvimento e XIII Encontro de Economia Regional .ANPEC/BNB.

##submission.downloads##

Опубліковано

02.07.2021

Як цитувати

БОТЕЛЬЙО, Хосе Мануель М., et al. «ПОРІВНЯЛЬНІ ПЕРЕВАГИ МІЖНАРОДНОЇ ТОРГІВЛІ: ДВОСТОРОННІ ПЕРСПЕКТИВИ ПОРТУГАЛІЯ – ЛАТВІЯ, ПОРТУГАЛІЯ – ПОЛЬЩА ТА ПОРТУГАЛІЯ – УКРАЇНА». Журнал європейської економіки, вип. 20, вип. 1, Липень 2021, с. 97-129, https://jeej.wunu.edu.ua/index.php/ukjee/article/view/1521.

Номер

Розділ

РЕГІОНАЛІЗАЦІЯ І ГЛОБАЛІЗАЦІЯ