НАУКА Й ОСВІТА У СТАНОВЛЕННІ «НОВОЇ ЕКОНОМІКИ» В УКРАЇНІ

Євген Савельєв, Віталіна Куриляк

Анотація


Сформульовано концепцію докорінної зміни ролі науки й освіти в українському суспільстві та перетворення їх на основу реформування економіки. Розроблено українську модель нової економіки, конкурентоспроможність якої забезпечують розвиток і споживання знань у сфері матеріального виробництва та послуг. Україна має знайти свої специфічні науково-технічні пріоритети, сконцентрувати фінансові ресурси на забезпеченні світового лідерства у визначених сферах, змінити структуру економіки відповідно до національних наукових досягнень. Освіта і наука мають розвиватися не тільки як важливі соціальні функції держави, а й як успішний бізнес країни на національному та світовому ринках.

 


Ключові слова


Англосаксонська культура; Болонська декларація; венчурна філантропія; венчурний капітал; вища освіта; Державний бюджет України; економіка знань; економіка освіти; економічна реформа; експорт знань; людський капітал; імпорт знань; інновація; інтернаціоналі

Повний текст:

PDF>PDF

Посилання


Baumard Ph., Tacit Knowledge in Organisations, SAGE Publications, London, 1999.

Barboro S. Neuere Entwicklungen in der bildungsökonomie // List Forum für Wirtschafts- und Finanzpolitik. - Band 29 (2003). - Heft 3. - S. 237-248.

Bukowitz W. R., Williams R. L., The Knowledge Management Fieldbook, Financial Times - Prentice Hall Persons Education Limited, Harlow-London, 1999.

Drucker P., Post-Capitalist Society, Butterworth - Heinemann, Oxford, 1993.

Kotyhski J. Europejska przestrzeh gospodarcza oparta na wiedzy - od Lizbony do Warszawy? // Gospodarka oparta na wiedzy. Wyznanie dla Polski XXI wiku. - Waszawa, 2001.

Friedman N. Capitalism and Freedom. - Chicago, 1962.

Glotz P. Die transatlantische digitale Kluft wird größer // Internationale Politik. - 2003. -№ 6. - S. 41-45

Gospodarka oparta na wiedzy. Wyznanie dla Polski XXI wiku. - Waszawa, Komitet Badah Naukowych, 2001.

Grüske K.-D. Tragen Akademiker die Kosten ihrer Ausbildung? Sind Studiengebüren unsozial? in: W. Bötcher/H. Weishaupt/M. Weis (Hrsg.), Wege zu einer neuen Bildungsökonomie, Pädagogik und Ökonomie auf der Suche nach Ressourcen und Finansierungskonzeption. - Göttingen. - 1997. -S. 277-291.

Haila A. Real Estate in Global Cities: Singapore and Hong Kong as Property States // Urban Studies. - Vol. 37. - № 12. - 2000.

Hall P. Cities in Civilisation. Pheonix Giant. - London, 1988.

IMD International (International Institute for Management Development), The World Competetiveness Yearbook 2000, Losanna, 2000.

Kotynski J. Europejska przestrzen gospodarcza oparta na wiedzy - od Lizbona do Warszawy? // Gospodarka oparta na wiedzy. Wyznanie dla Polski XXI wiku. - Waszawa, 2001.

Mayer T. Bildung in den USA und in Europa - wer kann von vern lernen? // ibw-Mitteilungen - Oktober 2003.

Medzinski M. Kalifornia - Singapur. Analiza poröwnawcza // Gospodarka oparta na wiedzy. Wyznanie dla Polski XXI wiku. - Waszawa, 2001.

Yun Hing Ai. Innovative Milieu and Cooperation Networks: state initiatives and partnership for restructuring in Singapore // H-J. Braczyk and arhers. Regional innovation Systems, UCL Press, London, 1988.

Nonaka I., The Knowledge Creating Company, Harward Business Review, Nov. - Dec. 1991.

OECD. Technology and Economy. The Key Relationship. - Paris, 1992.

Pootvaara P., Kanniainen V. Why Invest in Your Neighbor? Social contract on educational investment, in: International Tax and Public Finance. - Vol.

-2000. - P. 574-582.

Same procedure as every year? Die Universität wird 90 und feiert II UniReport. - 17. Dezember 2003. - № 8. - S. 9.

Schultz T. W. Optimal Investment in College Instruction: Equity and Efficiency, in: W. T. Schultz (Hrsg.), The Equity-Efficiency Quandary, Chicago, 1972. - S. 2-30.

Skyrme D. J., Knowledge Networking. Creating the Collaborative Enterprise, Butterworth - Heinemann, Oxford, 1993.

Zack M. H., Developing a Knowledge Strategy, California Management Review. - Vol. 41. - № 3, Spring 1999.

Zack M. H., Managing Codified Knowledge, Sloan Management Review, Summer 1999.

Журавський В, C. Вища освіта як фактор державотворення і культури в Україні. - K.: Видавничий дім «Ін Юре», 2003. -416 с.

Залецкая С. Л,, Семко Г, В. Современные модели бизнес образования // Экономика образования. - 2003. - № 3. - С. 45-53.

Иванова Н. Национальные инновационные системы. - М, 2002.

Кузнецов Е. Пробудиться, догнать и устремиться вперед: механизмы запуска инновационного роста в России // Международная научно-практическая конференция «Новая экономика - новое общество - новое государство». - Москва, 2002. - http://www.neweco.ru/docs/conference/conf10.htm

Оболеский В. Технологическое соперничество на мировом рынке // Мировая экономика и международные отношения. - 2003. - № 7.

Подготовка специалистов для зарубежных стран в России: состояние и перспективы. - М., 1999.

Программа социально-экономического развития Российской Федерации на среднесрочную перспективу (2002-2004 годы) // Сборник законодательства Российской Федерации. - 2001. - № 31.

Про внутрішнє і зовнішнє становище України у 2002 році // Послання Президента України до Верховної Ради України. - 15 квітня 2003 року. -http://www.president.gov.ua/officdocuments/ officmessages/151983618,html

Савельев Є, Айзен Р., Куриляк В., Гірняк Я. Європейські економічні студії і відносини у сфері бізнесу. - Тернопіль, 2000.

Савельев Є., Куриляк В. Нова економіка і моделі її формування в Україні // Журнал європейської економіки. - 2002. - Том 1. - № 1.

Скуратов А. К. Дистанционное обучение в Інтернет // Экономика образования. - 2003. - №1 (14).

Субботин A. K. Глобальная образовательная стратегия и бизнес-образование для развивающихся стран в первой четверти XXI в. // Экономика образования. - 2002. - № 4


Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.